بیانیه شورای وفاق تشکل‌های انقلابی فرهنگیان در خصوص رتبه‌بندی معلمان

شورای وفاق تشکل‌های انقلابی فرهنگیان اعلام کرد: اهتمام ویژه به منزلت اجتماعی معلمان و حل و فصل مسائل رفاهی و معیشتی آنان در کنار کیفیت‌بخشی به محتواها و روش‌های آموزشی راهبردی اساسی برای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش است.

بیانیه شورای وفاق تشکل‌های انقلابی فرهنگیان در خصوص رتبه‌بندی معلمان

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، شورای وفاق تشکل‌های انقلابی فرهنگیان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم تلاش همه جانبه در ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

عرصه تعلیم و تربیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های تعالی همه جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی شایسته کشور در عرصه‌های مختلف است.

تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی ایران، مانند احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملت‌ها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان در گروی تربیت انسان‌های عالم، متقی، آزاده و اخلاقی است؛ تعلیم و تربیتی که تحقق‌بخش حیات طیبه، جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی-ایرانی باشد. بی‌شک تحقق این آرمان‌ها بدون توجه به تربیت و نگهداشت شایسته معلمان، امکان‌پذیر نخواهد بود.

در این بیانیه آمده است: اهتمام ویژه به منزلت اجتماعی معلمان و حل و فصل مسائل رفاهی و معیشتی آنان در کنار کیفیت‌بخشی به محتواها و روش‌های آموزشی راهبردی اساسی برای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش است.

بر همین اساس اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان فرصتی مناسب برای قدرشناسی از این قشر انسان‌ساز و تمدن‌ساز است. در این میان و پس از گذشت 10 سال از تصویب سند تحول بنیادین و تأکید آن به تدوین و اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان و علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی مبنی بر رفع مشکلات رفاهی و معیشتی جامعه فرهیخته فرهنگیان به دلیل کارشکنی‌ها و بی‌تفاوتی‌های دولت یازدهم و دوازدهم که این لایحه مهم و اثربخش 8 سال معطل گذاشته شد، اما مجلس یازدهم و دولت سیزدهم آن هم فقط پس از گذشت 3 ماه از عمر این دولت مردمی، لایحه رتبه‌بندی معلمان به تصویب رسید و مدعیان دروغین خارجی و موج سواران داخلی حمایت از معلم را رسوا ساخت.

لذا آحاد معلمان ایران اسلامی به ویژه تشکل‌های انقلابی فرهنگیان ضمن سپاس از تلاش‌ها و دغدغه‌های قابل ستایش این عزیزان، بر خود فرض می‌دانند تا با همتی مضاعف برای پیشبرد اهداف مقدس نظام تعلیم و تربیت همگام با مجلس و دولت انقلابی حرکت نموده و با تمام وجود نسبت به اجرایی نمودن اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین اقدام نمایند.

امید است در سال‌های آتی طرح رتبه‌بندی معلمان با قوت بیشتری اجرایی گردد و نقاط ضعف احتمالی آن برطرف شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *