دفاع از مطالبات فرهنگیان؛ محکومیت فرصت‌طلبان

شورای وفاق تشکل‌های فرهنگیان انقلابی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آری معلمان هم مانند تمام اقشار، معیشت را مهم می‌شمارند اما حقیقت این است که فرهنگیان از ورای منزلت معلم، منزلت دانایی و توانایی یک ملت را می‌جویند.

دفاع از مطالبات فرهنگیان؛ محکومیت فرصت‌طلبان

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، در بیانیه شورای وفاق تشکل‌های فرهنگیان انقلابی آمده است: این روزها فرهنگیان شریف با دوگانه‌های مختلفی روبرو هستند؛ از یک سو بر اساس رسالت ذاتی معلمی، دلسوزانه و رنجمندانه از بی عدالتی‌ها، تبعیض‌ها و نابرابری‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی از جمله نابرابری‌های موجود بین بخشی، زبان به شکوه می‌گشایند و از سوی دیگر همچون همیشه محیط  پیرامونی را می‌پایند تا فرصت‌طلبانی از راه نرسند  و دغدغه‌های منطقی و نجیبانه آنان را از مسیر  اصلی منحرف ننمایند.

از سویی با آگاهی برخاسته از عمق و ژرفای وجود، از ذات و شأن تعلیم و تربیت کشور حراست و پاسداری  کرده، نالان می‌شوند تا عوارض بی‌شمار کم توجهی به حوزه بی‌بدیل تعلیم و تربیت را در امروز و فرداهای کشور  بنمایانند.

از دیگر سو، مواظبت دارند که این مطالبه آینده‌نگرانه و دگردوستانه توسط سطحی‌نگران صرفا به مطالبات صنفی تعبیر  نشده و تحریف معنوی نگردد.

آری معلمان هم مانند تمامی اقشار، معیشت را مهم می شمارند اما حقیقت این است که فرهنگیان از ورای منزلت معلم، منزلت دانایی و  توانایی یک ملت را می‌جویند؛ مفاهیمی که شور بختانه اغلب از هر دو سوی ماجرا به درستی  فهم نمی‌شود. 

فرهنگیان با سویه سومی با عنوان کاسب‌کاران مطالبات  هم روبرو هستند؛ کاسب‌کارانی که  هیچ فرصتی را فرو نمی‌گذارند؛ چه آنانی که وقت نیاز رسای معلم نغمه‌ها می‌خوانند، چه آنانی که از تنور گرم  معلمان، نان خود می پزند و اهداف  دگر می‌جویند، 
اما حقیقت این است که  جامعه فاخر فرهنگیان سال‌های سال  است که  این مناسبات پیچیده را تجربه و به زیبایی مدیریت کرده و خواهد کرد.

آنچه باقی می ماند این است که تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور با ژرف نگری و توجه عمیق و همه جانبه به تعلیم و تربیت و جایگاه معلم، بهزیستی امروز و فردای آحاد این سرزمین کهن را بیمه نمایند.

امیدواریم در دولت مردمی و تحول‌گرای آیت‌الله رئیسی که طلیعه تحولاتی عدالت خواهانه به چشم می‌آید بار غم مشکلات معیشتی و منزلتی که خاطر معلمان را خسته کرده است نیز یکبار برای همیشه زدوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *