باید به موضوع فضای مجازی پرداخته شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته طی سخنای اظهار داشت: 25 سال است که اینترنت وارد کشور شده و هیچ قانونی برای استفاده از آن تدوین نشده است. ضریب نفوذ اینترنت هم به بیش از 85 درصد رسیده است. این در حالی است که اکثر کشورهای جهان برای استفاده از اینترنت قانون دارند اما در کشورما قانون منظمی برای استفاده از اینترنت وجود ندارد.

وی افزود: در اولین ماه فعالیت مجلس یازدهم، مقام معظم رهبری در تذکراتی که به مجلس دادند فرمودند باید در کوتاه مدت و میان مدت به موضوع فضای مجازی پرداخته شود. خوب الان مسئول آسیبی که به جوانان و نوجوانان ما می‌رسد کیست؟ هیچ عقل سلیمی نمی گوید ما برای استفاده از اینترنت قانون نداشته باشیم.

یزدی‌خواه ادامه داد: مجلس یازدهم با آغاز فعالیت خود به این موضوع ورود کرد و هزاران نفر ساعت کار انجام داد و این محتوا به کمیسیون فرهنگی و مشترک مجلس داده شد و در مرکز پژوهش‌های مجلس هم زوایای مختلف آن در حال بررسی است. موضوع فیلترینگ اینترنت در این قانون اصلا وجود ندارد و ما می‌گوییم که مردم باید در برابر آسیب‌های اینترنت مصون باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اینترنت یک تیغ دو دم است به صورتی که هم یک فرصت است و هم یک تهدید است که اگر به آن پرداخته نشود می‌تواند به ما آسیب بزند. اینترنت موجب شده سبک زندگی جوانان ما تغییر کند و بهترین ابزار جاسوسی برای دشمن است.

وی ادامه داد: مجلس در این راستا تلاش کرد که طرحی برای قانون استفاده از اینترنت تهیه کند ولی هنوز این طرح هنوز آماده نشده است و به همین دلیل هم خیلی مفاد آن در بین مردم مطرح نشده است. تا امروز 700 طرح در این باره در مجلس مطرح شده است اما هنوز قطعی نشده است. ما در مجلس به دنبال ارزان کردن اینترنت و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هستیم و از شرکت‌های دانش بنیان در این عرصه حمایت می‌کنیم.

یزدی‌خواه عنوان کرد: امروز در شبکه‌های اطلاعات جهانی اگر جمله ای در باره شهید سلیمانی گفته شود شما را از این شبکه‌ها بیرون می‌کنند و لذا ما باید شبکه‌های اجتماعی قدرتمند خودمان را داشته باشیم.هدف مجلس تهیه قانونی است که همه مردم از ظرفیت‌های آن استفاده کنند و از مضرات آن مصون بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *