دانش‌آموزان دبستانی از اول آذر به مدرسه می‌روند

دانش‌آموزان دبستانی از اول آذر به مدرسه می‌روند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی از اول آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز اولین گروه از دانش‌آموزان یعنی دوره متوسطه دوم به مدارس رفتند و مدارس براساس الگویی که طراحی کردند، ظرفیت‌های موجود برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانش‌آموزان را در یک تا سه گروه برای آموزش حضوری دعوت می‌کنند.

وی افزود: از رئیس جمهور که بیشترین  دغدغه را برای بازگشایی مدارس دارند، تشکر می‌کنم و با همراهی ستاد ملی کرونا  مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی را دریافت کردیم و از اول آذر دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و ابتدایی به صورت حضوری به مدرسه خواهند رفت.

همچنین علیرضا کمره‌ای سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: شرایط متفاوتی را در بازگشایی‌ مدارس داریم و یکی از مسائل اساسی فاصله‌گذاری اجتماعی است بنابراین ممکن است برخی مدارس، دانش‌آموزان را گروه‌بندی کنند و در روزهای مختلف در مدرسه حاضر شوند که روز و ساعت حضور توسط مدارس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: مسائل بهداشتی باید از سوی مدیران مدارس دقیق رعایت شود، تهویه کلاس‌های درس و فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار مهم است؛ آموزش تا زمانی که شرایط کرونا وجود دارد به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی است اما اگر تراکم جمعیت در کلاس درس زیاد نباشد، مدارس می‌توانند تمام روزهای هفته را آموزش حضوری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *