بسمه تعالی
سیزدهمین جلسه واحد سند کانون با حضور اعضا تشکیل شد و اعضای محترم درباره اولوبت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم نکات زیر را اعلام کردند
آقای دکتر عابدینی:
1- نمایندگانی از معلمان مسایل آپ را در اختیار رییس جمهور قرار دهند و تنها به ملاقات با وزیر اکتفا نشود
2 – آموزش و پرورش که مهم ترین نهاد تاثیر گذار در جامعه است اولویت رییس جمهور و دولت باشد و اراده تحول در آن را داشته باشند و در آموزش و پرورش در هیات دولت توسط رییس جمهور مورد توجه و تاکید اکید قرار گیرد و توسط هیات دولت حمایت مبنایی شود.
3 -همسو ساختن مجلس با دولت تاثیر فراوانی دارد
4 -بازنگری قوانین مضر مانند واگذاری آموزشکده ها با فضا
5 -سیاستگذاری سه وجهی آموزش حضوری ،نیمه حضوری و غیر حضوری برای بازگشایی مدارس انجام گیرد.
خانم جهاندوست:
۱-فرا قوه ای بودن آموزش و پرورش و تعامل و ارتباط با نهاد و دستگاه های دیگر
۲-تشکیل کانون های ارزیابی
۳-معکوس کردن تصمیم گیری از ستاد به مدرسه از مدرسه به بدنه کارشناسی
۴-عدالت آموزشی
آقای حمیدزاده : اولویت های آموزش و پرورش را می توان در دو محور اجرایی و زیربنایی بیان کرد.
اولویت های اجرایی: ساماندهی نیروی انسانی وانتخاب و انتصاب و تثبیت مدیریتی / ایجاد انگیزه و روحیه مشارکت جویی در پرسنل / برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس در وضعیت کرونایی / اجرای کامل طرح رتبه بندی
اولویت های زیربنایی: اصلاح و بازنگری قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش و سند بنیادین/ تدوین مطلوب برنامه توسعه هفتم در بخش آموزش و پرورش / بهره برداری از ظرفیت تدوین لایحه بودجه که از مهرماه شروع می شود/ تمرکز بر ارتقاء نقش مدرسه و تحقق اهداف ساحت های تربینی در بستر برنامه درسی ملی و اصلاح شیوه های ارزشیابی تحصیلی
آقای چاوشی:
1- چالش فضای مجازی باید حل شود خوانندگانی مانند ساسی مانکن
2-کمبود نیروی انسانی وجذب از طریق ماده۲۸ که افراد سواد علمی دارند ولی در پداگوژی مهارت ندارند
3-عدالت آموزشی وجلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان
4-تراکم بالای کلاس
6-سئوالات کنکور امسال براساس سئوالات موسسه تجاری کنکور بوده است
7-توجه به سه اصل معلم ،محتوا و ساختار
آقای فاضلی:
1- استفاده از ظرفیت ساختار قانون گذاری کشور از مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه و بودجه،سازمان امور اداری واستخدامی کشور
2-تمرکز بر واقعیت های مدارس وپرهیزاز خیال پردازی های
3-توسعه محیط های یادگیری خارج از مدرسه و توسعه فضای کالبدی مدارس مطابق با استاندارد
4-افزایش اعتبارات غیر پرسنلی
5-توانمندی سازی معلمان وشکل گیری گروه های حرفه ای معلمان
6-توسعه وتجهیز هنرستان ها