تغییر اساس نامه صندوق ذخیره فرهنگیان در ۴۰ روز پایانی دولت!/ نمایندگان معلمان در صندوق، پاسخگو باشند

در حالی که بیش از ۴۰ روز تا پايان دولت باقی مانده، محسن حاجی میرزایی در این روزهای پایانی، تصمیم به تغییر اساس نامه صندوق ذخیره گرفته و برای این کار افرادی را من جمله مرتضی حاجی و مدیرعامل فعلی صندوق، یعنی مهدی نیکدل را در نظر گرفته است.

◾️ یادمان نمی رود که مرتضی حاجی، در زمانی که تخلفات صندوق ذخیره اتفاق می افتاد، عضو هیات امناء صندوق بود و وقتی سخن از تخلفات صندوق در رسانه ها می رفت، به دفاع جانانه از مدیر عامل اسبق صندوق پراخت. یادمان نمی رود که مرتضی حاجی، در زمان وزارتش، برادر خود را به مدیر عاملی صندوق منصوب کرده بود. یادمان نمی رود که همین چند سال پیش هم، پسرش را در روزنامه همشهری استخدام کرد و در برابر اعتراضات، سخنانی خنده آور گفت. این چنین فردی را آقای وزیر، با کدام توجیه عقلی و شرعی در کارگروه تدوین اساس نامه منصوب کرده است؟ راستی، مگر اساس نامه صندوق در سال ۹۲ با لحاظ ارزش افزوده و به نفع معلمان تغییر داده نشده بود؟ چرا در زمان وزارت بطحایی و در زمان صدارت مهدی نیکدل و حضور #مرتضی_حاجی، بدون سر و صدا این اساس نامه کنار گذاشته شد؟ مرتضی حاجی صلاحیت حضور در کارگروه تغییر اساس نامه را ندارد و باید به خاطر اهمال هایش پاسخ گو باشد.

◾️اما در مورد #مهدی_نیکدل، ۵ سال فرصت داشت که بحث ارزش افزوده را پیگیری کند، هر بار وعده داد و اما عملی نشد. او از کسانی است که در مقابل تغییر اساس نامه مصوب سال ۹۲ صندوق، سکوت و یا همراهی کرد. مطلعان صندوق به خوبی می دانستند که مهدی نیکدل در زمان صدارتش، هیچ گاه زیر بار ارزش افزوده نمی رود و نرفت. اینک که نوبت تغییر دولت رسیده و تغییر مهدی نیکدل نیز حتمی خواهد بود، بازی تغییر اساس نامه را راه انداخته اند. مهدی نیکدل، باید در مورد تغییر اساس نامه سال ۹۲، حذف بدهی ۶۴۰ میلیاردی دولت مربوط به برنامه پنجم از صورت های مالی و حضور پررنگ سیاسیون و پدرخوانده های آموزش و پرورش در صندوق، پاسخ گو باشد. به اعتقاد ما، مهدی نیکدل به خاطر تعلل و اهمالش در اجرای ارزش افزوده دارایی های معلمان و نیز سیاسی کاری در صندوق، صلاحیت حضور در کارگروه تغییر اساس نامه را ندارد.

◾️ اما آن سه نفری که به عنوان نمایندگان معلمان در هیأت امنا حضور دارند لطفا به این سوالات جواب دهند:

اول این که، میزان دریافتی خود را از صندوق ذخیره، و نیز تسهیلات دریافتی را به طور دقیق به اطلاع فرهنگیان برسانند.

ثانیا به فرهنگيان بگویند که چرا در برابر حذف بیش از ۶۴۰ میلیارد تومان از بدهی های دولت، از صورت های مالی صندوق ذخیره،سکوت کردند.

یک دیدگاه

  1. محمد حسین خیرالدین

    سلام
    سوال اصلی من دلیل مخفی کاری و عدم اطلاع رسانی عمومی برای مخاطبین صندوق است و چرا خودسرانه اقدام به تغییر می کنند؟
    شاید برای اینکه بتوانند شانه از زیر بار فساد جاری در صندوق رها کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *