همایش فرهنگیان منطقه 17 تهران در حمایت از آیت الله رئیسی با حضور جناب آقای دکتر حاجی بابایی

محمدمهدی میرزالو:

نگاه آیت الله رئیسی به آموزش و پرورش مثبت وتحولگرایانه است

همایش فرهنگیان منطقه 17 تهران در حمایت از آیت الله رئیسی با حضور جناب آقای دکتر حاجی بابایی و جناب آقای دکتر هاشمی نکو برگزار شد.
دکتر حمیدرضا حاجی بابایی در همایش فرهنگیان شهر تهران در مسجد ابوذر منطقه 17 با بیان اینکه این انتخابات از چند منظر با انتخابات قبل متفاوت است، گفت: به دلیل وضعیت ویژه اقتصادی و نوع عملکردی که در کشور اتفاق افتاده، متاسفانه سرمایه اجتماعی مردم به شدت آسیب دیده و مهمترین عامل اقتدار در یک کشور حضور مردم و شرکت آنها در انتخابات است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: مردم نسبت به انقلاب و ارزش‌ها متعهد هستند ولی از مسئولان گلایه مندند.
وی ابراز امیدواری کرد: مهمترین کارها امروز برگزاری انتخابات با حضور حماسی، معنادار و گسترده مردم که هم شدنی است و هم سخت است بنابراین وظیفه ما را این هدف بزرگ سنگین می کند.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: حضرت آیت الله رئیسی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نگاهشان بارشی و خدمت و یک نگاه جبرانی است و نگاه جبرانی یعنی جبران نسبت به آن چیزهایی است که در این 8 سال اتفاق افتاده است.
ایشان یادآور شدند: باید قبول کنیم بخاطر عملکرد مسئولان آسیبهایی به جامعه وارد شد که بعضی، تحریم‌ها و بعضی مدیریت را عامل این نابسامانی‌ها معرفی می کنند ولی تحریم‌ها به ویژه عامل مدیریت زیاد در این موضوع دخیل نیستند چرا که تحریم یک عامل بیرونی بوده و در بحث مدیریت و علم کار کسانی که سه دهه سابقه کار مدیریتی داشتند و علم کارها را هم بلد بودند ولیکن بنظر می‌آید بحث بیش‌تر اعتقادی بود و آنها اعتقادی به انجام این کارها را نداشتند و این موضوع عدم باورمندی کار را به این نابسامانیها کشاند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: امروز آنچه در این 8 سال کشور را به سوی بحران و سراشیبی سوق داد حاکمیت اقتصاد لیبرال بر ارزشهای نظام که بحث عدالت اجتماعی هم یکی از مولفه های آن است را به گروگان گرفت.
البته بعضی مواقع ارزش‌های نظام به دلیل اقتداری داشته، این اقتصاد را زمین‌گیر کرده است مثل 8 سال دفاع مقدس.
وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: دولت انقلابی اگر بوجود آید این نگاه تحولگرایانه را ایجاد می کند بنابراین آیت اله رئیسی نگاه مثبتی به این موضوع دارد که موجب تحول در آموزش و پرورش خواهد شد.
دکترحاجی بابایی افزود:بنابراین مشکلات بوجود آمده در کشور علتش مدیریت نیست بلکه بحث بر سر اعتقاد است به کاندیداهای 7 نفره حاضر در مناظرات می گویم بما بگویید اگر رئیس جمهور شدید اولویت اولتون آموزش و پرورش است یا نیست؟
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان ساخت: آقایان کاندیدای ریاست جمهوری در مورد همه چیز صحبت می کنند جز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.
دکترحاجی بابایی اضافه کرد: شما چه توقعی از آموزش و پرورش دارید وقتی وزیر این دولت بزرگترین افتخارش این است که بگوید بودجه وزارت آموزش و پرورش را کاهش دادیم در حالیکه سند تحول خاک می‌خورد دولت بجای سند تحول دنبال سند 2030 است.
رئیس فراکسیون آموزش و پرورش مجلس با اینکه مسؤلان دولتی برای حقوقهای نجومی شان هم استدلال دارند می گویند ما و فرزندانمان نخبه هستیم بنابراین حق داریم فراوان دریافت کنیم، اظهار داشت : می‌گویند ما کشور را اداره میکنیم و اگر ما نباشیم کشور اداره نمی شود اما موقع انتخابات این الفاظ را بر زبان نمی آورند و ادبیات شان فرق می‌کند و از واژه های مثل مردم بیچاره و در اسارت استفاده می‌کنند وقتی سوار کار شدند نوع دیگری عمل می کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه ما از واژگان دهه های گذشته عبور کردیم، اظهار داشت : یعنی امروز سخن از انقلابی‌گری در یک جمله یعنی کسی که مسئول می شود باید انتخاب کند که می‌خواهد فدایی مردم شود و زندگی خود و فرزندش در این مسیر است و ضدانقلاب یعنی که مردم و مملکت را فدای خودش کند.
ایشان یادآور شدند: این دو تفکر در کشور ما وجود دارد و از آنها به اصلاح طلب و اصولگرا تعبیر می شود، بنابراین مردم انقلابشان را دوست دارند وقتی سردار سلیمانی شهید شد این مردم مثل انقلاب بهمن 1357 سونامی به راه انداختند و اینکه آیت الله رئیسی چرا می گوید گفتمان من، گفتمان شهید سلیمانی است علتش این است که ملت بزرگ ایران یکپارچه شوند و احساس آرامش کنند و از این باندبازی و مسائل گوناگون دور شوند و تمام توانمان به سمت یک حرکت ملی و مردمی بکار گیریم.
دکتر حاجی بابایی با بیان ارسال لایحه رتبه بندی معلمان بعد از 5 سالت اخیر به مجلس اظهار داشت : رتبه بندی را حالا یک جعبه ای آوردند که تویش هیچی نیست و انشااله با روی کار آمدن دولت جدید مجلس روی آن کار ویژه ای خواهد کرد.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس همچنین با اظهارنظر نسبت به همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت : موضوع همسان‌سازی را قطعی می کنیم و قانونش را دائمی خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مسولین دولت فعلی از دانشگاه فرهنگیان گرفته تا بیمه طلایی، همه چیز را به تعطیلی کشاندند و ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن دولت کار و تلاش حضرت آیت الله رئیسی آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود یعنی به عنوان یک نهاد اولویت‌دار درجه یک مورد نگرش قرار گیرد که این امر موجب کاهش آسیبهای اجتماعی و افزایش امنیت و ثبات در جامعه گردد.
دکتر حاجی بابایی در پایان افزود: انتخابات 28 خرداد سقفش بالاتر از آن تفکراتی است که مطرح می شود و آن عبارتند از ارتقاء و اقتدار عظمت جمهوری اسلامی، حفظ حرمت خون شهیدان و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و این کارها از عهده کسی جز حضرت آیت الله رئیسی برنمی‌آید، بنابراین دولت آینده باید از کسانی تشکیل شود که از رانت استفاده نکرده باشد و عدالت اجتماعی باید بوجود آید.

          ****
          +++++++++
         ****

آقای هاشمی نکو رئیس ستاد فرهنگيان شهر تهران در ابتدای این مراسم بابیان اینکه گفتمان آقای دکتر رئیسی گفتمان شهید سلیمانی است و گفتمان ایشان نیز “ما می توانیم” بود و با این حساب دولت آینده دولت تغییر و تحول خواهد بود.
وی خاطرنشان نمود : دولتمردان و مسئولین امور در دولتهای گذشته به ویژه دولت تدبیر و امید آموزش و پرورش باید توضیح دهند که آموزش و پرورش اولویت چندمشان بود ، اصلا تو اولویت نبود بلکه در این دولت به قعر جدول سقوط کرد و رئيس جمهور طی جلسه ای از لزوم خصوصی کردن نهاد آموزش و پرورش سخن گفت و موجبات نارضایتی دانش آموزان ، اولیا و همکاران را فراهم ساخت.
رئیس اسبق آموزش و پرورش منطقه سه شهر تهران ضمن مقایسه آموزش و پرورش توسعه گرا و غیرتوسعه گرا ابراز داشت : اگر به آموزش و پرورش توسعه گرا معتقدیم باید اولویت نخست را با معرفی وزیر قوی به آموزش و پرورش داد.
همچنین وی در پایان به این نکته ایشان اشاره داشت : اگر به تحول اعتقاد داریم مثل سند تحول قوه قضائیه که تحول با چند ماه فاصله شروع شد و اکنون نتیجه اش را می بینیم در حالی که سند تحول آموزش و پرورش از سال 1390 شروع شده که هنوز هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و دچار روزمرگی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *