همایش فرهنگیان منطقه 3 تهران در حمایت از آیت الله رئیسی

محمدمهدی میرزالو:

با حضور دکتر سید بابک هاشمی نکو رییس کمیته فرهنگیان شهر تهران؛ سراج رییس ستاد مردمی انتخابات ؛ دکتر حشمتیان معاون
اسبق وزیر آموزش و پرورش جلسه کمیته فرهنگیان حامیان آیت الله رییسی منطقه 3تهران برگزار شد .
در ابتدای مراسم پس از تالوت قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ؛ حجه الاسلام بیات رییس ستاد انتخابات منطقه3 ضمن خیر مقدم گزارشی از فعالیتهای این ستاد در منطقه به سمع و نظر حضار رساند و بر ضرورت شرکت فراگیر و تشویق به حضور
حداکثری مردم و گزینش اصلح ترین فرد در انتخابات تاکید نمود.
سپس دکتر سیدبابک هاشمی نکو رییس کمیته فرهنگیان تهران با تشکر از متولیان این مراسم با عنایت به این گفته آقای دکتر
رییسی ” مسئله تعلیم و تربیت جز حقوق عام است و از این حق باید حتما صیانت و حراست شود ” به تبیین نگاه والای آقای رییسی در
خصوص حوزه مدیریتی و اجرایی کشور در تغییر اساسی با گفتمان واقعی و حرکت جهادی و انقلابی اشاره کرد و گفت : اولویت اصلی دکتر رییسی ارتقای جایگاه و منزلت کشور و اموزش و پرورش در حرکت جهادی توام با موضع انقلابی و خدمت خالصانه به مردم خواهد بود .
ایشان با ابراز تاسف از بی توجهی و سطحی نگری دولت فعلی نسبت به مقوله آموزش و پرورش و حوزه های تربیتی و فرهنگی کشور
گفت : وقتی نظامی که توان حل معضلات عمده ای مثل داعش را داشته و در صنعت هسته ای و توان موشکی پیشرفت های خیره کننده ای را داشته است که تحسین جهانیان را برانگیخته است ؛ حل مشکل اموزش و پرورش مسئله ای نیست که دولت توان حل آن را نداشته باشد؟
آقای هاشمی نکو به غفلت عظیم دولت فعلی در عدم بروز کردن اهداف و برنامه های کلان آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین اشاره نمود و افزود : برغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری دولت در بروز آوری سند تحول بنیادین در مفاهیمی مانند فضای مجازی و …….. سهل انگاری بزرگی را مرتکب شده است .
در ادامه مراسم عابدی مسئول تولید و محتوی کمیته فرهنگیان شهر تهران ؛ به استفاده بهینه و حداکثری از فضای مجازی با توجه به
فراگیری و اثرگذاری ان تاکید نمود و فرمایش مقام رهبری در این زمینه مبنی بر این که ” هرجا که دشمن هست ما باید باشیم” ؛ را محور برنامه ریزی جهت استفاده از فضای مجازی دانشت و گفت : همه ما خود را باید سرباز سایبری فضای مجازی کشور بدانیم و اجازه ندهیم
هرچیزی که در این فضا پخش می شود روی مردم افراد تاثیر سو ءداشته باشد .
وی به استفاده حداکثری از شبکه های اجتماعی جدید و طولانی و هدایت شده در مسیر انتخابات مانند کلاب هاوس که مرتب سناریو سازی را رقم می زنند اشاره کرد و گفت : ما باید به اندازه بضاعت و تسلط بر موضوعات نقش کوچکی می توانیم ایفا کنیم و نباید صرفا ناظر و تماشاچی و بی تفاوت باشیم.
در این مراسم محمدسراج رییس ستاد مردمی انتخابات آیت الله رییسی با اشاره به اهمیت فوق العاده این انتخابات و احساس تکلیف همگان به شرکت حداکثری در انتخابات گفت : ما در حوزه انتخابات دو تکلیف عمده داریم الف(- شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح ب(- تشویق مردم به شرکت حداکثری در انتخابات .
وی به چرایی شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت : اداره کشور با رای و مردم جدی و واقعی است چه حضرت امام (ره) و چه مقام معظم رهبری به جد در مقابل این تفکر ایستاده اند که اتفاقی نیفتد که جمهوریت نظام آسیب دیده و مصداق حضور مردم صوری و ظاهری نباشد .
وی به تجربه تاریخی قضیه بنی صدر اشاره کرد و به توجه به اهمیت رای مردم از منظر امام (ره) گفت : امام بعدها به این موضوع اذعان داشتند که وهله از اول با ریاست جمهوری بنی صدر مخالف بودم ولی فقط بخاطر رای مردم مخالفت خوذ را ابراز ننمودم . همچنین به تجربه برخورد رحمانی مقام معظم رهبری و مواجهه تک تک و گفتگو با کاندیداها و تاکید ایشان به شمارش مجدد آرا معترضین به شمارش آرا در سال 1388 ؛ که ایشان زیر بار زور تصاحب رای مردم نرفتند چون آن را با اصالت می دانست.
وی به تجربه حضور فراگیر و بالای 80 درصدی مردم سوریه پس از جنگ ویرانگر سوریه گفت : برخالف تفکر قبل از جنگ ؛ مردم سوریه
به اهمیت و تعیین سرنوشت موضوع مشارکت در کشورشان پی بردند و برخالف دوره های قبل که کمتر شرکت می کردند در این انتخابات شرکت فراگیری داشتند و حالا قدر رای دادن خود را بهتر می دانند.
رییس ستادمردمی دکتر رییسی به هزینه برنامه ریزی وسیع دشمنان خارجی با بسیج فراگیر رسانه ها و نیز همراهی غربگرایان داخلی گفت : رسانه های عربی و غربی و عبری و منافقین با بهره گیری از انواع ترفند ها بسیج شده اند تا چهره رحمانی و موجه دکتر رییسی را تخریب کنند و در هر برهه ای سوژه ای برای ایشان طراحی کرده و با همراهی عوامل داخلی سعی در مخدوش کردن چهره ایشان دارند.
ایشان به فرازی از سخن ارزشمند مقام معظم رهبری در زمینه ارزش حیاتی رای مردم گفت : مقام معظم رهبری فرموده اند:” آنهایی که حتی نظام را قبول ندارند برای سرنوشت کشور رای دهند.”بنابراین رای ما تایید نظام جمهوری اسالمی است .
در این مراسم دکتر حشمتیان معاون اسبق وزیر اموزش و پرورش به اثرگذاری رای مردم بر نظام سیاسی کشور اشاره کرد و گفت : انتخابات تثبیت نظام با پشتوانه مردمی است.نظام با همراهی مردم در مسیر توفیقات هم دشمن را مایوس و هم مردم را امیدوارنموده است.
وی وظیفه خطیر فرهنگیان در این برهه حساس کنونی کشور را روشنگری دانست و ادامه داد: لحظه به لحظه باید هوشیار بوده و غفلت نکنیم تا از آرمان امام (ره) و رهبری دور شویم .و وظیفه داریم حماسه و در صحنه بودن مردم را به رخ جهانیان و دشمن بکشیم. با ارائه راهکارها احساس مسئولیت خودمان را به دولت آیند و سرنوشت مردم نشان دهیم.
گفتنی است در پایان این مراسم یک ازشاعران جوان سروده های خود را قرائت نمود و گروه سرود نیز در لابالای برنامه به اجرای سرود خود پرداخت که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *