همایش فرهنگیان مناطق ۱۰ و ۱۱ تهران در حمایت از حضرت آیت الله رییسی

محمدمهدی میرزالو:

با حضور مهندس فرشیدی و دکتر هاشمی نکو همایش حامیان آیت الله رییسی کمیته فرهنگیان مناطق ۱۰ و ۱۱ در روز دوشنبه ۱۷ خردادماه هزار چهارصد و در سالن اجتماعات سرای محله جی برگزار شد.
در این مراسم پس از تلاوت ایاتی از کلام مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ؛ آقای مهدلو ترکمانی رییس کمیته فرهنگیان مرکز
تهران گزارشی از فعالیتهای انجام شده برغم وجود مشکالت و موانع ؛به حاضرین ارایه داد و آن را در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری که “هیچ جهادی بالاتر از این جهاد نیست ” دانست .
سپس دکتر سید بابک هاشمی نکو رییس کمیته فرهنگیان شهر تهران با تبیین خط مشی دکتر رییسی در مسیر خدمت به مردم را ناشی از حس جهادی ؛ دلسوزی؛ و مردمی نهفته در وجود ایشان دانست و گفت : فقدان و کمبود این خط مشی در امور اجرایی و مدیریتی حال حاضرکشور بسیار ملموس بود ه و با این گفتمان بخوبی می توان بر مشکلات غلبه کرد هرچند انتظار معجزه نداریم لیکن روزهای خوشی را شاهد خواهیم بود.
آقای هاشمی نکو با تجلیل و قدر دانی از زحمات مضاعف فرهنگیان در دوره کرونا به اهمیت ویژه توجه به مقوله آموزش و پرورش؛ با توجه به ماهیت آن که حاکمیتی است اشاره نمود و سیاست دولت را مبتنی در صدر اولویت قراردادن آن در کشور دانست .
وی با مقایسه آموزش و پرورش کشورمان با کشورهایی که اموزش و پرورش موفق دارند آن را ناشی از نگاه ویژه دولتمردان در این زمینه دانست و گفت : در کشورهایی که آموزش و پرورش موفق دارند ۲۰درصد بودجه جاری کشور به آن تعلق می گیرد در صورتی که در دولت فعلی کمتر از ۱۲ درصد بودجه جاری به آموزش و پرورش کشور اختصاص داده شده است. اگر در آموزش و پرورش خوب هزینه کنیم ( نگاه سرمایه ای) آینده توسعه و پیشرفت کشور تضمین خواهد شد.
دکتر هاشمی نکو به نگاه ویژه آیت الله رییسی به اشاره نمود و گفت : ایشان جایگاه بسیار مهمی برای آموزش و پرورش کشور قایل هستند و قطعا در صدر توجه اولویت های توسعه فراگیرکشور خواهد بود .
ایشان با واکاوی سند تحول بنیادین در اموزش و پرورش در کشور؛ هدف آن ساختن نسل و نسلهایی برای ورود به متن زندگی دانست نه صرفا برای ورود به دانشگاه .
آقای هاشمی نکو در خصوص بهره گیری حداکثری ازفن اوری و نرم افزار های فضای مجازی از قبیل کلاب هاوس ؛ اینستاگرام و ….در مسیر تبلیغات دیدگاههای دکتر رییسی و جذب مشارکت حداکثری مردم تاکید کرد .
مهندس فرشیدی وزیر اسبق اموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و آرزوی طول عمر مقام معظم رهبری ؛ با اشاره به ایه ای از قرآن در خصوص اهمیت وحدت گفت : فقط خداست که نعمت وحدت را می تواند اعطا کند.
وی شرایط انتخاباتی حال حاضر کشور را ناشی از عنایات خاص خداوند دانسته گفت : الگوی ما در تمامی زمینه ها ؛ الگوی ایرانی
اسلامی است. افرادی با نگاه غیر انقلابی قصد داشتند صحنه انقلاب را به تشنج کشیده و پیروز شوند لیکن خداوند اینها را با لطف و عنایاتش به این کشورکنار گذاشت.

دبیر کل کانون تربیت اسلامی به تبیین فلسفه جمهوری اسالمی از منظر و دیدگاه امام(ره) اشاره نمود و افزود : امام (ره) در مقوله جمهوری اسلامی ؛ جمهوری آن را از اسلام استخراج کرد که این از قدرت مردم نشا ت می شود . جمهوری ما با جمهوری غربی ها فرق می کند تمامی ارزشهای اسلامی و مردم سالار در متن اسلام هست و با باور عمیق نشات گرفته از اسلام ؛ امام جمهوری اسلامی را پایه گذاشت.
ایشان به درک اهمیت شرایط کنونی اشاره نمود و افزود : امروز با بصیرت شرایط را درک کرده وبه وظیفه خود عمل کنیم و باید با اقدامات بجا و شایسته ؛ تحیلی مناسبی از شرایط موجود کشورداشته باشیم. دشمنان مامسیرهایی را دنبال می کنند که ما باید باید آن را خنثی کنیم مهمترین هدف آنها کاهش مشارکت از طریق جوسازی روانی و ذهنیت سازی است تا بدین وسیله عدم حضور مردم را ترغیب و تشویق نمایند.
آقای فرشیدی با ذکر روایتی از ائمه که ” کسی که حیا ندارد ایمان ندارد ” اشاره و به مصادیقی از ذهنیت سازی و جنگ روانی دشمنان خارجی و همراهان داخلی آنان در این زمینه اشاره نمود و گفت : آنان تالش می کنند از طریق ذهنیت سازی آقای رییس را فردی از پیش برنده و انتخاب شده معرفی کنند و یا ایشان را فردی اقتدارگرای مطلق و بدون انعطاف و شائبه غیر متخصص بودن و سلب آزادی بیان معرفی کنند و یا بدنبال کودتای نرم از طریق تفکر براندازی جایگاه ممتاز ولایت فقیه در جامعه باشند.
آقای مهندس فرشید ی به ایفای وظیفه خطیر همگان در این برهه خاص اشاره نمود و ادامه داد : ما باید در راستای خنثی کردن توطئه دشمنان دورویکرد داشته باشیم : الف( – معرفی و دفاع از مظلومیت و حوزه شخصی دکتر رییسی ب(- دفاع از اقتدار مدیریت و اجرایی ایشان وی ادامه داد ما باید مدافع جمهوریت گرایی آیت الله رییسی باشیم زیرا که خود را نیروی فراجناحی و مدافع حقوق همه مردم و اقلیت ها و قومیت ها متنوع کشورمی داند.باید همه ما تلاش کنیم همه را جذب همراهی در مسیر تحقق اهداف وی کنیم .
ایشان ضرورت حفظ آرامش در فضای رقابتی را بعنوان یکی از مهم ترین و بدیهی ترین اصل انتخابات دانست و همه ماباید تلاش کنیم زیر بار تشنج نرویم.
آقای فرشیدی رهبری معظم را نماد وحدت ملی دانست و آقای رییسی را فردی دانست که شاکله کاندیداتوری شان برمحور اخلاق مداری کامل استوار بوده که خود را قرزند ملت بزرگ ایران و سرباز کوچک انقلاب معرفی می کند .
در این مراسم مسئول فن اوری و فضای مجازی منطقه نکاتی را از نحوه فعالیت در فضای مجازی از قبیل واتس اپ و کلاب هاوس و اینستاگرام و ……برای حاضرین بیان داشت.
در این مراسم سرودهایی توسط دانش اموزان در بین برنامه سخنرانی اجرا گردید که بسیار مورد توجه قرار گرفت .
در انتهای همایش پرسش و پاسخ صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *