مهندس فرشيدى: متأسفانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بایگانی شده است

محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش در همایش تشکل‌های فرهنگی استان کرمان با تبیین شخصیت مهم و جهانی سردار دل‌ها، اظهار کرد : سردار سلیمانی قهرمان جبهه مقاومت و افتخار ایران و کرمان است.

وی با تبیین گام دوم انقلاب و دو شاخص مهم این گام یعنی تحول خواهی و جوان گرایی، تصریح کرد: فرامین مقام معظم رهبری را باید تبیین و تحلیل کرد و تمام زوایای آن آشکار شود.

فرشیدی با تبیین گام اول و دستاوردهای آن، از مردم سالاری دینی به عنوان یک الگو در منطقه و جهان نام برد که انقلاب اسلامی مروج و بنیانگذار آن است و افزود: روش‌های دفاعی و نظامی ایران، الگوی جهانی است.

وی، تجهیزات و تولیدات دفاعی را از دستاورد های دیگر انقلاب اسلامی دانست و موفقیت های ایران اسلامی را در زمینه پزشکی، داروسازی، سد سازی، هسته‌ای و اقتصاد مقاومتی را از دیگر الگوهای برتر ایران اسلامی در گام اول دانست.

وزیر اسبق آموزش و پرورش، سند تحول را نقشه راه آموزش پرورش ذکر کرد و با بیان چالش‌های فرا رو، گفت: دو نگاه از اول انقلاب وجود داشت؛ اولین مورد، نگاه امام و رهبری که قابل اجراست و دومین مورد، نگرش غربی است که به ظرفیت‌های داخلی هرگز اعتقادی ندارد.

* باید نگرش‌ها نسبت به آموزش پرورش عوض شود

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با تأکید بر احیای تربیت معلم‌ها، اظهار کرد: احیای تربیت معلم، نگاه انقلابی است اما نگاه غیرانقلابی فقط به دانشگاه بسنده می‌کند و هرگز به آرمان گرایی معلم توجه نداشته و ندارد.

وی با اشاره به اینکه عشق به معلمی لازمه یک معلم است، افزود: نگاه به آموزش پرورش باید با نگاه به یک کارخانه متفاوت باشد.

فرشیدی در خصوص امر حاکمیتی آموزش و پرورش تصریح کرد: باید نگرش‌ها نسبت به آموزش پرورش عوض شود و تربیت و پرورش در اولویت اول آموزش و پرورش قرار گیرد.

* متأسفانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بایگانی شد

وزیر اسبق آموزش و پرورش با نقد عملکرد کنونی اوضاع پرورشی در مدارس، گفت: متأسفانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بایگانی شده و نگرش‌ها به خارج از سند بنیادین هدایت شده است و زیر نظام ها در سند تحول بهانه‌ای برای تعطیلی سند تحول است.

وی با تأکید بر تغییر نگرش های مثبت به سند تحول در دولت انقلابی افزود: تغییرات مدیریتی در آموزش پرورش نشان از عدم توجه به سند تحول بنیادین است و فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان فاجعه در آموزش و پرورش است.

* لزوم تشکیل شورای عالی اقتصاد در آموزش پرورش

فرشیدی با نقد عملکرد آموزش و پرورش در وضعیت موجود جامعه با توجه به ویروس منحوس کرونا، گفت: متأسفانه به قشر فرهنگی و دانش‌آموزی کمتر توجه شد و هیچ حرکت جهادی در این زمینه انجام نشد.

وی، تحول در آموزش را در همه ابعاد خواستار شد و افزود: باید نگرش‌ها به معیشت، کرامت و عزت معلم تغییر کند و با تشکیل شورای عالی اقتصاد در آموزش پرورش به این مهم توجه شود.

* باید زمینه تحول‌خواهی و جوان‌گرایی در آموزش و پرورش فراهم شود

وزیر اسبق آموزش و پرورش، سوء استفاده از بحث مسکن  و وام معلمان را نگران‌کننده دانست و گفت: باید زمینه تحول‌خواهی و جوان‌گرایی در آموزش و پرورش با دولت انقلابی و کارآمد فراهم شود.

وی تصریح کرد: باید زمینه تحول را با الگوی مردم سالاری دینی و پشتیبانی از جوانان فراهم کنیم.

فرشیدی، رعایت اخلاق انتخاباتی را لازمه روش رقابت انقلابی دانست و اظهار کرد: عده‌ای به دنبال جار و جنجال انتخاباتی هستند و ما نباید در دام روش‌های غیر اخلاقی و رقابتی غربی بیفتیم

وی وحدت نیروهای انقلابی را مرهون خون شهدا دانست و افزود: باید قدر این فرصت را بدانیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: القای مسائل انحرافی به جای مسائل اصلی جامعه از اهداف اصلی جریان غربگراست؛ باید مواظب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم و به حواشی‌سازی دشمنان در فضای مجازی بیشتر دقت کنیم و در این راستا وظیفه تشکل‌های انقلابی حساس و مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *