یادداشت ارسالی علی مهدوی در موضوع توسعه کمی و افزایش پردیس های دانشگاه فرهنگیان

مدرسه یا دانشگاه

علی مهدوی،دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی در یادداشت ارسالی به خبرنگار رسانه معلم در موضوع توسعه کمی و افزایش پردیس های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی نوشت:

از اولین روزی که دانشگاه فرهنگیان تاسیس شده است؛ سن کم دانشگاه فرهنگیان ، بهانه‌ای برای کم کاری مسئولان و روسای این دانشگاه بوده است.غافل از اینکه تربیت معلم عمری بیش از یک قرن دارد و عوض کردن نام، توفیقی برای بهانه است.
هر رئیس و سرپرستی هم‌که آمده با وعده های واهی مانند:« این دانشگاه را هم سطح هاروارد می کنم» گذرانده و‌رفته اند. خلاصه که با این طیف مسئولان در این دانشگاه مظلوم سر و کله می زنیم. و به جای تمرکز بر تحصیل و آموزش سرگرم مطالبه و پیگیری حق مان هستیم که آن هم بعد از به توفیق رسیدن به تاراج می رود و گزارشی می شود برای عملکرد آقایان.
البته دانشگاه فرهنگیان برای دانشجومعلمان هیچ چیز نداشته باشد برای برخی ها سود های 3 میلیاردی دارد.

از مدت ها پیش مشکلات آموزشی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد. مانند توموری بدخین مانده و‌رشد کرده است. یکی از این مشکل های موجود، کمبود هیئت علمی در دانشگاه است.
دانشگاه فرهنگیان ‌کمبود اساتید خود را با دعوت از اساتید دانشگاه های دیگر و یا اساتید حق التدریس به قدری تأمین می کند.
با حفظ احترام به تمامی همکاران محترم و معلمین عزیز این ناهماهنگی و کمبود هیئت علمی و ‌تامین آن از جاهای دیگر اثرات بسیار نا مناسبی برجای می گذارد.

اما آذربایجان شرقی؛
چند وقتی می شود دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی به طور فزاینده‌ای در شهرستان هایی چون اهر، میانه و… پردیس هایی مخصوص ماده ۲۸ی ها احداث کرده است.
جای سوال است. در این کمبود هیئت علمی پردیس های مرکز استان، در شهرستان چه گلی به سرمان می زنند؟!
آیا تعویض تابلو مدرسه و گنجاندن عنوان دانشگاه در آن برای داشگاه شدنش کافیست؟ توسعه خوب است اما آیا زیر ساخت های این توسعه اعم از امکانات آموزشی، اساتید و … پیش بینی شده است. خواه ناخواه، متاسفانه معادله ای در ذهن به وجود می آید.
که هر نماینده‌ی شهرستانی به بن بست می رسد، اعلام می کند دانشگاه خواهم آورد، چه دانشگاهی بهتر از دانشگاه فرهنگیان.
به جای اینکه سعی در حرفه‌ای تر کردن این دانشگاهِ کم‌سن کنند، سعی دارند راه توسعه آزاد وار در پیش بگیرند.
و در آخر اینجا کسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت دانشگاه فرهنگیان و‌مرکز ثقل نظام آموزشی بودنش، توجه‌نمی کند. تمام توجه ها جلب چفیه‌ای است که دفتر حضرت آقا اهدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *