سفره رنگین در فضای مجازی

در گزارش پایان سال۹۹ و آغازسال۱۴۰۰ رئیس جمهور محترم در مورد فعالیت‌های دولت برای توسعه اقتصادی کشورو معیشت مردم، نشانه هائی از سفره رنگین مردم بود. وامار ارقام بیانگر رشد اقتصادی کشور بود. این برداشت رئیس جمهور شاید از اینجا نشأت می گیرد که سفره رنگین خود،اعضاء هیئت دولت و ویژه خواران دیگر را حاکی از سفره رنگین مردم تلقی کرده است !
معمولاً برای توصیف وضعیت افراد به ویژه جامعه ، بهتر است از زبان خود آنان شنیده شود. آیا واقعاً سفره مردم در طول سال ۹۹ مانند سفره ای که در فضای مجازی ترسیم کرده اند می باشد یا بر عکس، ازسفره هر روز، قلمی کم می شود !!!؟؟؟


در طول سال گذشته قیمت مسکن که یکی ازمهمترین نیاز مردم است، حداقل ۵ برابر شده است یعنی تورم مسکن ۵۰۰ درصد بوده است. سایر اقلام خوراکی هم مثل گوشت ، مرغ ، تخم مرغ و سایر اقلام با تورم ۵۰- ۶۰ -۷۰- ۸۰ در فروشگاه ها عرضه می شود. بعضی ازاقلام را مانند گوشت را بسیاری ازمردم از فهرست غذائی خودحذف کرده اند وبعضی اقلام دیگرمانند مرغ هم با قیمت مناسب به دست خیلی ها نمی رسد. بنابراین باید گفت که به نظر رئیس جمهور سفره مردم در ««فضای مجازی رنگین و پربار»» است و توسعه اقتصادی که نتیجه ان اشتغال مردم و توسعه کسب و کار می باشد در فضای مجازی صورت گرفته است!

اگر بازگشت به چرخه کار برخی از کارخانه های تعطیل شده نبود، شاید این حداقل هم در سفره ها وجود نداشت. بهتر بود درکنار گزارش رئیس جمهور بخشی از صحبتهای مردم نیز پخش می شد. بنابراین می توان گفت به نظر رئیس جمهور «سفره مردم در فضای مجازی رنگین می باشد!!!
ابوالقاسم جامه بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *