بنای تعلیم و تربیت بر قرآن است/ سند ۲۰۳۰ مبنای عمل در کشور نیست

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز در پنجمین دوره توانمندسازی مدیران و مربیان قرآنی سراسر کشور ضمن تبریک ماه رجب و بهار عبادت، اظهار کرد: پیوند نظام تعلیم و تربیت با قرآن یک پیوند ریشه‌دار و اصیل است. کلام خدا برای هدایت و پرورش انسان‌هاست و هدف آموزش و پرورش هم آموزش آدم‌هاست و می‌خواهیم کودکان و نوجوانان را پرورش دهیم. 

وی اضافه کرد: قرآن راهنما و سرآمد همه کسانی است که در کار تعلیم و تربیت هستند و آمده است انسان را در مسیر دین تربیت کند. آموزش و پرورش از مهمترین و تاثیرگذارترین نهادها است و اینکه انسان بتواند تغییر پیدا کند و بتواند انتخاب کند یک موهبت بزرگ و کرامت والا برای انسان است. 

حاجی‌میرزایی ادامه داد: خداوند به انسان‌ها با توجه به توانایی آموختن، پرورش یافتن و انتخاب کردن، کرامت و جایگاه والایی اعطا کرده است؛ انسان در آفرینش خود قابلیت ممتاز تغییر شکل را دارد، بنابراین انسان گل سرسبد آفرینش محسوب می شود که مورد توجه خداوند قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خداوند انسان را مظهر اسمای جلالیه و جمالیه قرار داده است، گفت: خلقت در مدار انسان شکل می‌گیرد. تمام آیات قرآن حکایت از این دارد که تمام هستی در تسخیر انسان قرار دارد واین موضوع نشان دهنده جایگاه والای انسان است که با آموختن می‌تواند به این جایگاه برسد.

وی افزود: ما به دنبال شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی هستیم. قرآن آمده به انسان‌ها یاد بدهد که چگونه بشنویم، ببینیم و بیندیشیم و اینکه ما در کنار برنامه‌هایمان به قرآن هم توجه کنیم خیلی خوب است. 

حاجی میرزایی اضافه کرد: بنای تعلیم و تربیت بر قرآن است. تمام نظام‌های تعلیم و تربیت دنبال این هستند که یک آدم شایسته از آن بیرون بیاورند. سند تحول مبتنی بر فرهنگ قرآنی و اسلامی است.

وی ادامه داد: سند ۲۰۳۰ مبنای عمل در کشور ما نیست؛ چرا که انسانی باید پرورش یابد که تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *