روند منفی در شاخص‌های آموزش‌ و پرورش/بدترین وضعیت تراکم دانش‌آموزان در دوره ابتدایی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا امیدی استاد دانشگاه درباره روند منفی در شاخص‌های وزارت آموزش و پرورش نوشت: متن پیوست، بخش آموزش از گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران است که مرکز آمار ایران اخیراً منتشر کرده است. براساس این گزارش؛ در سال تحصیلی 98 حدود 34 درصد کلاس‌های درس فاقد استحکام لازم هستند و هنوز حدود 40 درصد کلاس‌ها سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد ندارند.

نسبت دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی به کل دانش‌آموزان از 10.7 درصد در سال 94 به 12.9 درصد در سال 98 افزایش یافته که بیشترین میزان افزایش در مقطع ابتدایی بوده است؛ از 11.1 درصد به 14.8درصد.

نسبت دانش‌آموز به معلم در هر سه مقطع روند نامطلوبی داشته است. بدترین وضعیت در مقطع ابتدایی است که در ازای هر 26.5 دانش‌آموز یک آموزگار وجود دارد (این نسبت در سالنامۀ آماری آموزش و پرورش بیش از این است). این شاخص در سال 94 معادل 22.9 بوده است. استاندارد تعریف‌شده برای مقطع ابتدایی یک معلم در ازای هر 14 دانش‌آموز است. تراکم دانش‌آموز در کلاس نیز در مقطع ابتدایی (از 23.8 به 25.1) و متوسطۀ اول (از 24 به 26) افزایش نسبتاً زیادی داشته است.

دانش‌آموزان , وزارت آموزش و پرورش ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *