فرا متن مفهوم “حتما ” وزیرآموزش و پرورش درعبارت جذب دانشجو معلم از ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

به گزارش رسانه معلم، سید نصرت اله فاضلی در این یادداشت آورده است:

جناب وزیر آموزش وپرورش که بیلانی از کارهای انجام شده و کارهای در در دست اقدام و یا آرزوها را در تاریخ ۲۸ آبان ماه در مصاحبه به شبکه خبر ارائه کرد که به ایشان خدا قوت وخسته نباشید عرض می کنیم واز خداوند متعال توفیق خدمت به فرزندان و فرهنگ غنی اسلامی این کشوررا خواهانیم و یقینا ارتباط با عالمان ربانی و نخبگان تعلیم وتربیت اسلامی و میثاق مستمر با ۴۰ هزار شهید فرهنگی ودانش آموز راه وسبیل تجلی رحمت الهی برای تربیت ربانی فرزندان این کشور است. هذه سبیلی ادعو الی الله علی بصیره انا ومن اتبعنی و سبحان الله وما انا من المشرکین (سوره مبارکه یوسف آیه۱۰۸)

تقدیر از اینرو که در این شرایط سخت کرونایی مدیریت بیش از صد هزار مدرسه و تامین نیروی انسانی و تجهیزات و مواد ورسانه ای آموزشی و اداره مدارس شبانه روزی و ۱۴ میلیون دانش آموز به یکباره در شبکه شاد منحصر شد و در این ۹ ماه شبکه شاد به فرموده ایشان ارتقا پیدا کرده است گرچه کندی اینترنت گاهی به ویژه از ساعت ده صبح به بعد دسترسی را مشکل می نماید و نیز باید به خانواده های محترم خدا قوت دو چندان گفت که مسئولیت مدیریت آموزش مجازی را در خانه انجام می دهند. خصوصا این امر در دوره ابتدایی بیشتر وسخت تر است که اقتضای آموزش سواد رسانه ای برای خانواده نباید نادیده گرفته شود. چرا که ، توانمند سازی آنان برسختی کار می کاهد وبر انگیزه عمل می افزاید.

اما یکی از فرا متن های مصاحبه ایشان که نهاد انسان در یک جامعه اسلامی منادی عدالت و پیشرفت که هدف از ارسال پیامبران است- لقد ارسلنا رسلنا بالبینات وانزلنا معهم الکتاب والمیزان لیقوم الناس بالقسط( سوره مبارکه حدید آیه ۲۵)-پریشان و مضطرب می شود ونفخ واقترب الساعه وانشق القمر از آسمان غیب دمیده می شود وقتی است که با خبر می شود که ۲۵ درصد دانش آموزان از شبکه شاد محرومند و ۲۰ درصد از زیرساخت های غیر شاد استفاده می کنند ودر مجموعه ۶۲ درصد دانش آموزان در شبکه شاد فعال هستند ( آقای حسن الحسینی مشاور وزیر به گزارش خبرگزاری موج در تاریخ ۹۹/۱۳/۷) و بفرموده وزیر محترم ۷۰ در صد از شبکه مجازی استفاده می کنند. گرچه مردم خیر اندیش و خداجو در هر روستا و شهری به کمک دانش آموزان شتافتند و افرادی همانند حسین اسدی اندیمشکی برای ۱۴۳ دانش آموزش روستایی با ارثیه بیش از یک میلیاردی تبلت خرید( همشهری آنلاین شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۹) تا از آموزش عقب نیافتند واین حرکت تداعی کننده سخن شهید رجایی است که فرمودند وزیر آموزش وپرورش آن معلمی است که در کلاس تدریس می کند.

اینها بخشی از فرامتن مصاحبه وزیر محترم در تاریخ ۲۸ آبان ماه از شبکه خبر است اما مهم ترین بخش مصاحبه این جمله است” که جذب نیروی انسانی از طریق ماده ۲۸ اساسنامه فرهنگیان حتما ادامه دارد” ماده ۲۸ اساسنامه عبارت : تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی كه امكان توسعه آن ازطریق «واحد دانشگاهی» وجود ندارد، مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش و از میان دانش‌ آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی سراسر كشور و حوزه‌های علمیه، با شرط گذراندن حداقل دوره یكساله مهارت آموزی در «دانشگاه فرهنگیان» بلامانع می‌باشد-. برداشت ما با قرائن موجود برابر با رشته هایی که از از ماده ۲۸ از دانشگاه های دیگرجذب کردند شامل این ماده نمی شود.

آمار ۳۳ هزار نفر سال جاری از طریق ماده ۲۸ که امکان توسعه آن در دانشگاه فرهنگیانی نداشته باشد از نشانه های صحت این برداشت است و متاسفانه مراجع قانونگذار یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه در صیانت وحفظ حرمت قانون واکنش نشان نمی دهد مثلا با نامه ای به سازمان سنجش ویا امور استخدامی کشور از رشته های که در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود با جذب آن از موسسات دیگر با تمسک به ماده ۲۸ جلو گیری نماید فرا متن این سخن وزیر محترم این است که او مانند بعضی از اعضای شورای عالی آموزش وپرورش اعتقاد قاطعی به جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان ندارد وگرنه جمله اش را با قید حتما تاکید نمی کرد بلکه از ظرفیت موجود دانشگاه فرهنگیان استفاده می کرد و در توسعه آن همت بیش از پیش می گمارد بهترین نعمت الهی در دوران زندگی تعلیمی معلم خوب است و خوش به آن کسانی که مجاری نیل این رحمت به فرزندان کشور باشند

آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *