ارثیه پدری آقامعلم به آموزش «شاد» دانش‌آموزان محروم رسید

از روزی که پای کرونا به کشورمان باز شد تا امروز، 9 ماه می‌گذرد؛ در این 9 ماه، جامعه دستخوش تغییر شده است؛ یکی از این تغییرات، مدل و روند آموزش است؛ تداوم آموزش در کنار آموزش حضوری به آموزش تلویزیونی، آموزش مجازی، آموزش رادیویی و توزیع بسته‌های یادگیری متناسب با هر منطقه تغییر کرده است.

در این مدت، جامعه فرهنگیان تلاش کرده است تا دانش‌آموزان از آموزش عقب نمانند؛ این موضوع با انتشار اخبار و مطالب متعدد از معلمانی که در این روزها برای تداوم آموزش از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند، اثبات شده است؛ از معلمی که روی درِ یخچال درس می‌دهد تا آن معلمی که هر روز مسیر طولانی تا روستا را طی می‌کند تا دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت و گوشی و موبایل ندارند، از علم و دانش عقب نمانند. 

آقا معلم در سال 94 به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شد و هدیه ریاست جمهوری به مبلغ 21 میلیون و700 هزار تومان را بین مردم محروم دوکوهه و دانش آموزان این منطقه توزیع کرد

معلمان حتی در هنگام بیماری هم دست از درس دادن و آموزش برنداشتند و انتشار تصاویر و اخبار درباره تدریس معلمان در بیمارستان و در شرایط بیماری در شبکه‌های اجتماعی، گواه آن است؛ هفته گذشته نیز شبکه‌های اجتماعی مملو از عکس خانم مریم اربابی یکی از معلمان دلسوز و متعهد سرزمینمان بود که روی تخت بیمارستان به دانش‌آموزانش درس می‌داد. این خانم معلم سختکوش بر اثر ابتلا به بیماری کرونا برای همیشه چشمانش را بست.

یکی دیگر از این معلمان، راهبر آموزشی مناطق روستایی در شهرستان اندیمشک، تاکنون 153 تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار، روستایی و حاشیه‌ای خریداری کرده است. حسین اسدی، معلم خیر اندیمشکی از توابع استان خوزستان، به عنوان راهبر آموزشی مناطق روستایی در اندیمشک مشغول به خدمت است. اقدامات خیرخواهانه او در طول 28 سال خدمت در آموزش و پرورش از برجسته‌ترین سطور دفتر معلمی‌اش است، اسدی همیشه با حقوق اندکِ معلمی، در انجام فعالیت‌های خیرخواهانه پیش قدم بوده است و خرید تلفن همراه هوشمند برای دانش آموزانش را از سال 93 آغاز کرده است.

این معلم خیراندیش، در سال 94 به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شد و هدیه ریاست جمهوری به مبلغ 21 میلیون و700 هزار تومان را بین مردم محروم دوکوهه و دانش آموزان این منطقه توزیع کرد و چند روز پیش هم پس از دریافت ارثیه پدری‌اش، به تـأسی از ذاتِ نیکوکارِ پدر این مبلغ را نیز صرف کمک به تعلیم و تربیت فرزندان ایران عزیز اسلامی کرده است.

 آقا معلم با ارثیه یک میلیارد و 240 میلیون تومانی پدر مرحومش تاکنون 153 تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار، روستایی و حاشیه‌ای خریداری کرده است و به تمامی مدارس محروم و روستایی شهرستان اندیمشک نیز کمک کرده است. در عین حال ساخت مدرسه در روستای کرتل در بخش الوار گرمسیری نیز از برنامه‌هایی است که برای کمک به تحصیل دانش‌آموزان این منطقه کم برخوردار روستایی دارد.

دانش آموزان محروم و کم برخوردار با کمک مدیران مدارس مناطق روستایی و حاشیه‌ای در اندیمشک شناسایی شده و به این معلم نیکوکار معرفی می‌شوند. بیشتر این دانش آموزان بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند و یا دارای خانواده‌هایی بی‌بضاعتند که از وضعیت معیشت نامناسبی برخوردارند.

* وزیر: شما تصویر امید بخشی از یک معلم دلسوز، فداکار و علاقمند به دانش آموزان ارائه کرده اید

 محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با حسین اسدی گفت: معلمان خوب و زحمتکش در سراسر کشور باعث شدند تا فعالیت‌های آموزشی در دوره کرونا استمرار یابد.

وی با طرح این پرسش از معلم خیر، که در محل کار چه مسئولیت هایی را در حال حاضر بر عهده دارد، اظهار کرد: آموزش مجازی در دوره کرونا باعث شد تا بخشی از عظمت و خدمات معلمان به عنوان الگوهای بی بدیل در جامعه آشکار شود.

وزیر آموزش و پرورش با تشکر از این معلم که ارثیه پدری خود را برای خرید تبلت برای دانش آموزان روستایی اختصاص داده است، گفت: وجود شما مایه افتخار آموزش و پرورش است و شما الگویی برای همه فرهنگیان و افراد برخوردار جامعه هستید که می توانند برای رفع محرومیت دانش آموزان کاری کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به فداکاری این معلم که چند سال قبل هم هدیه معلم نمونه کشوری اش را به دانش آموزان نیازمند اختصاص داده بود، گفت: به شما افتخار می کنم و به احترام شما می ایستم و این گفت‌وگو را ایستاده ادامه می‌دهم. من به وجود معلمانی مانند شما که دلسوز هستند و  روح معلمی را به طور کامل درک کرده اید افتخار می کنم.

به قدری خوشحال کردن کودکان شوق‌انگیز است که هرکس تحت تأثیر قرار می‌گیرد و کار خیر خود را آغاز می‌کند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ممکن است خیلی از افراد متمول و ثروتمند باشند اما روح بزرگی مانند شما نداشته باشند، اظهار کرد: روح بلند و همت والای شما می تواند الگویی برای همه مردم باشد و شما تصویر امید بخشی از یک معلم دلسوز، فداکار و علاقه‌مند به دانش آموزان ارائه کرده اید و فکر می کنم شما می توانید میدان‌داری کنید تا افراد دیگری به شما بپیوندند تا برای مدرسه سازی و کمک به رفع محرومیت‌ها یک نهاد خیریه تأسیس کنید.

وی با بیان اینکه خدمت بزرگی به دانش آموزان کرده اید و باعث شدید تا در شرایط کرونا آموزش های آنان ادامه یابد، افزود: حرکت شما به رفتار الگویی تبدیل شده است که می تواند توسط دیگران مورد استفاده قرار گیرد؛ معلمان در شرایط کرونا فداکاری و ایثار زیادی از خودشان نشان دادند و به همه معلمان کشور افتخار می‌کنم و قدردان تلاش های آنها هستم. به نمایندگی از همه فرهنگیان از شما تشکر می کنم و خدا را شاکر هستم که همکاران خوبی مانند شما داریم و ان‌شاءالله که توفیق خدمتگزاری واقعی همه معلمان را داشته باشم.

آقای اسدی هم در این گفت‌وگوی تلفنی با وزیر آموزش و پرورش گفت: به قدری خوشحال کردن کودکان شوق انگیز است که هرکس تحت تأثیر قرار می گیرد و کار خیر خود را آغاز می‌کند.

وی با تشریح اینکه چطور شد که قصد خریدن تبلت برای دانش آموزان نیازمند را کرده است، گفت: از ارثیه پدرم یک میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان به من رسید و قصد گرفتن یک ماشین داشتم که در گفت‌وگو با یکی از مدیران مدارس قرار شد با یک دختر دانش‌آموز که مدیر مدرسه فکر می‌کرد دچار افسردگی شده است، صحبت کنم.

معلم خیر خوزستانی ادامه داد: در گفت‌وگو با این دختر دانش‌آموز متوجه شدم که به دلیل نداشتن ابزارهای هوشمند و عقب افتادن از درس دچار عقب ماندگی از تحصیل و در نتیجه افسردگی شده است. به همین دلیل این دانش آموز را به مدرسه دعوت کردم و به او یک تبلت هدیه دادم.

وی در توصیف زمانی که این دختر دانش آموز تبلت را هدیه گرفت، گفت: این دختر به قدری از گرفتن چنین هدیه ای شادمان و ذوق زده شد که من ماشین را فراموش کردم و تصمیم گرفتم همه پول‌های ارثیه پدری ام را برای خرید تبلت و گوشی اختصاص دهم.

این معلم اندیمشکی منطقه الوار ادامه داد: پس از این تصمیم توانستم ۱۵۳ تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم تهیه کنم و از ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان جلوگیری کنم و قصد دارم تا هفته آینده ۲۰۰تبلت دیگر تهیه کنم و مانع ترک تحصیل یا افت تحصیلی دانش‌آموزان شوم.

این راهبر آموزشی مناطق روستایی و عشایری با بیان اینکه کتاب هایی در موضوع چگونه به دانش آموزان مناطق محروم کمک کنیم، نوشته ام، از قصد خود برای ساختن چند مدرسه در مناطق کپر نشین خبر داد و اظهار کرد: خیر دیگر هم در این راه به من قول مساعدت و کمک داده اند؛ پس از این کار با فردی آشنا شدم که تحت تأثیر کاری که انجام دادم، قصد دارد تا ساختمان ۴ میلیاردی خود را بفروشد و برای ساخت مدرسه و رفع محرومیت دانش آموزان خرج کند.

اسدی گفت: به قدری خوشحال کردن کودکان شوق انگیز است و من فیلم‌هایی از شادی و ذوق کودکان دارم که هرکسی با دیدن این فیلم‌ها آنقدر تحت تاثیر قرار می گیرد که این کار خیر را آغاز می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *