مدرسه بازی‌سازان فردا از هفته آینده در شبکه آموزشی شاد آغاز به کار می‌کند

مدرسه بازی‌سازان فردا» به‌تازگی رسما رونمایی شده است و کار خود را از هفته آینده آغاز خواهد کرد. این مدرسه مجازی با هدف آموزش رایگان بازی‌سازی به دانش‌آموزان تأسیس شده است. این مدرسه مجازی در نرم‌افزار آموزشی شاد راه‌اندازی می‌شود و جامعه هدفی ۴۰ هزار نفری دارد. فرزانه شریفی، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن اشاره به اینکه مخاطب این مدرسه، تمامِ دانش‌آموزان کشور به‌خصوص گروه‌های سنی زیر ۱۶ سال هستند خاطرنشان کرد: «آموزش بازی‌سازی برای این مقطع سنی و در سطح کشوری و به‌صورت رایگان تقریبا بی‌سابقه بوده است. در حال حاضر مخاطبان مدرسه بازی‌سازان فردا در شبکه دانش آموزی شاد به حدود ۴۰ هزار نفر رسیده است که پیش‌بینی می‌شود، افزایش پیدا کند.»

مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی می‌گوید این مدرسه طی فراخوانی دانش‌آموزان دارای پیش‌زمینه در بازی‌سازی را شناسایی می‌کند و آن‌ها را به دوره‌های تخصصیِ زیرنظر انستیتو وارد می‌کند. خانم شریفی اضافه کرد: «انستیتو ملی بازی‌سازی در استودیو خود در حال ضبط بیش از ۱۰۰ ساعت محتوای آموزشی برای این شبکه است که تا پایان سال تحصیلی جاری به تدریج در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. مدرسه بازی‌سازان فردا به‌عنوان یک مدرسه مهارتی به موازات دروسی که معلمان به دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی درس می‌دهند، ایجاد شده است تا بچه‌ها بازی‌سازی را از سطح مقدماتی تا حرفه‌ای حرفه‌ای یاد بگیرند و به‌عنوان نسل بازی‌ساز فردا به صنعت گیم ایران متصل شوند. درواقع ما با این طرح به‌دنبال تأمین نیروی آماده به کار در نسل بعدی صنعت گیم ایران هستیم. دانش‌آموزان علاقمند به بازی‌سازی با آموزش در مدرسه بازی‌سازان فردا، با ادامه این مسیر در دانشگاه، جزو کسانی هستند که آموزش‌های اولیه در این زمینه را دیده‌اند و می‌توانند علاوه‌بر تحصیل در فضای دانشگاهی به درآمدزایی و توسعه کسب‌و‌کار در حوزه صنعت گیم فکر کنند.»

طرح از یک بازی ساز

شریفی ضمن بیان اینکه برخلاف محدودیت‌های نرم‌افزار شاد دانش‌آموزان قادر به تعامل با اساتید و طرح سؤال خواهند بود، اعلام کرد که این طرح اهداف بلندمدتی همچون برگزاری رویدادهای بازی‌سازی ازطریق شبکه شاد را دنبال می‌کند. اهدافی که نیل به آن‌ها با همکاری وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ممکن خواهد بود. ارائه مباحث در این مدرسه واجد سطح‌بندی است و «از ارائه مباحث پایه به گروه‌های مبتدی شروع و به تولید پروژه» توسط هنرجویان ختم می‌شود. 

فرزانه شریفی درنهایت گفت: «در حال حاضر بزرگ‌ترین محدودیت در اجرای این طرح این است که بتوانیم ظرفیت بسیار بزرگ ۴۰ هزار نفری از دانش‌آموزان را که در آینده بیشتر هم خواهد شد، برای ارائه آموزش‌های مناسب ساماندهی کنیم. با راه‌اندازی مدرسه بازی‌سازان فردا تلاش چند ساله انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای دستیابی به سه هدف مهم خود یعنی ملی کردن بازی‌سازی در کشور، آموزش بازی‌سازی برای گروه‌های سنی مختلف و آموزش گروه‌های محروم به نتیجه می‌رسد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *