“نظارت کم معلمان” نقطه ضعف صندوق ذخیره فرهنگیان!

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر اینکه این صندوق دولتی نیست و “نظارت کم معلمان” نقطه ضعف صندوق ذخیره فرهنگیان است، گفت: محاسبه ارزش افزوده نیازمند فراهم ساختن مقدمات، بررسی بیشتر و بهترین راهکار است.

به گزارش رسانه معلم، به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مهدی نیکدل در دیدار با  نمایندگان تشکل‌های صنفی و مدنی فرهنگیان با اشاره به سخنان نمایندگان تشکل‌ها اظهار کرد: در اینکه صندوق متعلق به فرهنگیان است، هیچ شکی نیست و این موسسه در سالیان متمادی با ذره ذره پول فرهنگیان تأسیس و به فعالیت خود ادامه داده و با برکت اندوخته فرهنگیان، سرمایه‌گذاری‌های خیلی خوبی را سبب شده است.

هیچ قدرتی نمی‌تواند صندوق ذخیره فرهنگیان را دولتی کند

وی با تأکید بر اینکه صندوق ذخیره، متعلق به فرهنگیان و کاملاً خصوصی است، گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند جیب فرهنگیان را دولتی کند و بگوید این وجوه متعلق به شما نیست و متعلق به دولت است. البته سنگ‌اندازی‌هایی در این مسیر صورت می‌گیرد که موسسه با تمام توان از خصوصی بودن دارایی معلمان عضو دفاع می‌کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به سوال نمایندگان تشکل‌ها مبنی بر نظارت فرهنگیان بر عملکرد صندوق عنوان کرد: نظارت فرهنگیان بر دارایی‌های خود و مشارکت حداکثری در تصمیم‌گیری‌ها، رویکردی کاملاً صحیح و بحق است ولی نیاز به ساز و کارهای قانونی دارد.

نظارت کم معلمان نقطه ضعف صندوق ذخیره فرهنگیان

نیکدل با تأیید مطالبه برخی اعضای جلسه مبنی بر افزایش سهم فرهنگیان در هیئت امنای صندوق افزود: در اینکه باید معلمان در اداره و مدیریت صندوق نقش داشته باشند، تردیدی نیست و معتقدم نقطه ضعف آینده صندوق، فارغ از اینکه چه کسی مدیرعامل باشد، این است که نظارت معلمان بر صندوق کم است و اگر فرهنگیان نظارت داشتند مسائل سال‌های گذشته هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

وی در خصوص ارائه خدمات به فرهنگیان در حین خدمت گفت: حواستان باشد که تأمین رفاهیات فرهنگیان را به جیب خودتان ارجاع  ندهند. تأمین مسائل رفاهی فرهنگیان در دوران خدمت، به عهده دولت است و نباید از اندوخته فرهنگیان برای رفاهیات هزینه شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر افزایش سودآوری این موسسه در یک سال گذشته گفت:  موسسه در یک سال گذشته بیش از نصف 24 سال گذشته سودآوری داشته است به طوری‌که از ابتدای تاسیس تا 31 شهریور 1398،  6 هزار و 60 میلیارد تومان و طی یک سال گذشته 3 هزار و 250 میلیارد تومان سود داشته است.

نیکدل افزود: نکته حائز اهمیت این است که سود 6 هزار میلیاردی 24 سال گذشته، امسال به 9 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی در پاسخ به مطالبه جوان‌گرایی در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: استفاده از نیروهای جوان یکی از استراتژی‌های موسسه است و در حال حاضر نیز تعداد زیادی مدیران جوان در موسسه مشغول خدمتند. ولی در موارد استثنایی خصوصا بحران حتما باید از نیروهای با تجربه و آبدیده برای مشاغل کلیدی استفاده کرد تا از فشارهای بیرونی نهراسد و بحران را مدیریت کند. پس از عبور از بحران حتما باید از نیروهای متخصص جوان که سرمایه‌های کشورند بهره جست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *