در دیدار وزیر آموزش و پرورش با بسیج دانشگاه شهید رجایی چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری رسانه معلم، مسئول بسیج این دانشگاه متنی را در اختیار این رسانه قرار داده است که پیرامون این دیدار و سخنان وی در این جلسه است:
خیر مقدم عرض می کنم خدمت وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای حاجی میرزایی که قبول دعوت کردید و به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تشریف آوردید.هم چنین سنت شکنی شما در اجازه حضور دادن به نماینده ی دانشجومعلمان که نشان از فرهیختگی و اهمیت دادن شما به همکاران جوانتان هست ، قابل ستایش است.
ان شاءالله جلسات بیشتری رو در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی خدمت شما باشیم.
به دلیل ذیق وقت ، بنده متن کوتاهی رو آماده کردم ، مستقیما میرم سر اصل مطلب و متن رو قرائت می کنم.

بسم الله الرحمن الرحیم
«هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ»
جناب آقای وزیر
برای جامعه ی فرهنگی جای تاسف بسیار دارد که مطالبات امسال مقام معظم رهبری در دیدار با متولیان اصلی آموزش و پرورش ، همان نکاتی بود که معظم له در سال های پیش بیان کردند.اما دریغ از توجه و عمل به منویات امام انقلاب!
نه سال از ابلاغ سند تحول بنیایدین می گذرد که هفت سال از آن در دولت های دهم و یازدهم سپری شده است.عدم اجرایی شدن این سند در این بازه که دیگر تقصیر دولت قبل نیست!
مستحضرید با مهم ترین موضوع تمدنی ایران اسلامی رو به رو هستیم.هر آنچه برای تعلیم و تربیت هزینه شود سرمایه گذاری است.چرا که اسنان سازی رسالت آدم تا خاتم بوده و همه مسائل با انسان سازی حل می شود!جای گله ی بسیار دارد که چرا آموزش و پرورش به اندازه ی مسائل دیگر مورد توجه واقع نشده است.
رهبر عزیز انقلاب در دیدار اخیر همانند گذشته ، از دو دانشگاه مهم تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان نام بردند و اهمییت والای این دو دانشگاه را باری دیگر متذکر شدند.جناب آقای وزیر معلم را نمی توان با آزمون استخدامی جذب کرد،معلم را باید ساخت ، چرا که معلم تمدن ساز است.
لذا پس از بیان این نکات پیشنهاداتی را محضر شما به عنوان همکار جوانتان عرض می کنیم:
الف)جناب آقای وزیر بیش از سه صد روز از دولت یازدهم باقی مانده است. در این بازه از شما خواستاریم برنامه ی جامع اجرایی سند تحول تنظیم شود که میراثی گران بها برای دولت بعدی ست.

ب) 17 اردیبهشت ماه سال 1396 امام امت در دیدار با فرهنگیان ، دانشگاه گرایی را یکی از بیماری های آموزش و پرورش برشمردند و برای رفع آن به هنرستان ها و فنی و حرفه ای ها تکیه کردند!تقویت این مراکز مهم ارتباط تناتنگی با توسعه ی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دارد.توسعه ی کمی و کیفی این دانشگاه امری مهم و قابل توجه است.ظرفیت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی باید بیش از 2000نفر در سال باشد نه 500نفر!
که این امر مستلزم امکانات رفاهی بیشتری است.دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نباید معطل اعتبار و بودجه یا خوابگاه باشد ، چرا که مشاهده می کنیم تناسبی بین امکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه نیست!لذا اگر مطالبه ی اعتباری همانند دانشگاه شریف و امیرکبیر را داشته باشیم ، با توجه به اهمییت این دانشگاه گزافه گویی نکرده ایم.

ج)جناب آقای وزیر زحمات شما و همکارانتان در این برهه ی حساس قابل تقدیر است ، واقعا جا دارد بعد از مدافعان سلامت ، از مدافعان آموزش نام برده شود.اما نکته ای که قابل توجه هست مسئله ی پرورش است که با آسیب های جدی رو به رو شده!
لازم است در برنامه ی مدرسه ای به وسعت ایران در رسانه ی ملی ، ویژه برنامه های تربیتی برای خانواده ، جوانان و نوجوانان و کودکان در نظر گرفته شود.

د)اما عرض آخر: نسبت به سند 2030،متاسفانه عده ای به هیچ وجه حاضر نمی شوند از این سند بگذرند.جناب آقای وزیر رصد و حساسیت وزات را نسبت به مسئله ی نفوذ سند 2030 را به عنوان دانشجو معلمان از شما خواستاریم.

والعاقبه للمتقین
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *