یزدیخواه: سر در ورودی پاستور بنویسید دولت تعطیل است!

سیدعلی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: آذری جهرمی می‌گوید زورم به اپراتور‌ها نمی‌رسد، وزیر راه و شهرسازی می‌گوید مسکن نخرید تا ارزان شود، سرپرست وزارت صمت می‌گوید قیمت خودرو حباب است، رئیس بانک مرکزی در مورد دلار دیگر نظر نمی دهد، وضعیت اقتصاد، معیشت و کرونا هم که مشخص است، لطفا سر در ورودی پاستور بنویسید دولت تعطیل است.
 
سیدعلی یزدی‌خواه در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: درودهای خالصانه خود و شما همکاران عزیز را به روح پاک و منور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهدای والامقام انقلاب اسلامی وجنگ تحمیلی، شهدای ترور، شهدای امنیت، شهدای خدمت، شهدای سلامت و به ویژه سردار دلها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیم می کنم. بر همه آنان درود می فرستم، آنان که نظارگر نحوه عملکرد ما هستند، تمنای دعای خیر برای حرکت در راه ایشان را دارم که راه، منش و رفتار ولی امر مسلمین جهان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: از مردم حوزه انتخابیه به خاطر اعتماد به این جانب عمیقا تشکر کرده و امیدوارم رسم خادمی آنها را به جا آورم و در این راه سخت، به دعای شما عزیزان سخت نیاز دارم.
 
وی اظهار داشت: به احترام معلمان سرزمینم تمام قد می‌ایستم، به زحمتان آنها افتخار می کنم و دعا گوی ایشان برای انجام رسالت مقدسشان هستم، معلمان عزیزی که این روزها دو برابر ایام قبل کار می کنند، هم باید در حوزه فضای مجازی تدریس کنند و هم با حضور در مدرسه از نزدیک تدریس به دانش‌آموزان علاقه‌مند را دنبال کنند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجدانه در راه استیفای حقوق معلمان تلاش می‌کنم، ایشان که به طرزی معجزه وار و سخت امور معیشتی خود را سامان می‌دهند و البته ۱۰۰‌ها هزار فرهنگی بازنشسته این راه را سخت‌تر طی می‌کنند و دریغ از تلاش دولت‌هایی که وظیفه ذاتی‌شان تمشیت امور ایشان است.
 
این نماینده مجلس عنوان کرد: آماده‌سازی منابع انسانی و پیگیری اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای سند تحول بنیادین مورد مطالبه جدی ما است، در ۱۳۱ راه کار ارائه شده سند تحول توجه ویژه به معیشت و منزلت معلمان، استقرار نظام معلمی، تقویت کارکرد دانشگاه فرهنگیان، توجه به دوره‌های دانش افزایی و متناسب سازی محتوای کتب با ساعات درس هفتگی از دیگر موارد مطروحه این سند است.
 
یزدی‌خواه بیان کرد: اجرای کامل سند تحول بنیادین درخواست رهبری عزیز و قاطبه جامعه معلمین و خانواده‌ها و ما نمایندگان مجلس است. با توجه به اجرای ناقص رتبه بندی معلمان، ارائه لایحه رتبه‌بندی مطابق با سند توسعه پنج ساله ششم را خواستاریم.
 
این نماینده مجلس با اشاره به مسائل جاری کشور در ادامه نطق گفت: شاهد حضور وزرا، استانداران و مدیران برای انجام وظایف ذاتی خود هستیم حتی روسای قوای مقننه و قضاییه نیز به سفر‌های استانی برای نظارت می روند اما نمی دانیم رئیس دولت چرا قصرنشینی خود را ترک نمی کند، به خود تحرک نمی دهد در حالی که مسئول اول اجرایی کشور است احتمالا دارای ژن برتر است.
 
وی ادامه داد: ایشان دو بار در مجلس شورای اسلامی به کلام الله مجید سوگند یاد کرده است که از قانون اساسی دفاع می کند، اجرایی شدن تمامی بندهای آن را دفاع می کند. لذا از ایشان درخصوص مواد زیر در خواست ارائه عملکرد دارم. بند ۹ از اصل ۴۳ قانون اساسی تاکید بر افزایش تولید دامی و صنعتی دارد که نیاز‌های عمومی کشور را تامین کرده و کشور را به مرحله خودکفایی رسانده و از وابستگی برهاند، شیوه تعیین تضمینی خرید محصولات کشاورزی در شورای اقتصادی و دیر اعلام کردن قیمت‌های تضمینی و خرید گندم پایین‌تر از نرخ واردات، به چه معنا است، آیا جز این است که ضربه اساسی به خودکفایی گندم وارد کرده و رانتی ویژه برای افراد مفسد ایجاد کرده و می کند.
 
یزدی‌خواه اظهار داشت: دولت برای قیمت گوشت منجمد وارداتی با هزینه حمل و نقل حدود ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می کند اما علاقه ای به خرید گرم و تازه دامدار داخلی به قیمت واردات ندارد، با ارز ۴هزار ۲۰۰ تومان نهاده‌های دامی را ثبت سفارش می کند در حالی که در بازار آزاد به ۲ تا ۴ برابر قیمت آن به فروش می رساند.
 
نماینده مرم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: دولت دست از رفتارهای پوپولیستی خود بردارد، در برنامه ششم قرار بود، حقوق بازنشستگان با شاغلین متناسب‌سازی شود، این امر را به دقیقه ۹۰ موکول کرده است، رئیس دولت خبر بهره مندی ۳۰ میلیون نفر از برق رایگان خبری می کند اما چگونه می شود خانواده ای از این برق رایگان استفاده کند در حالی که یک خانواده با یخچال، تلویزیون و سه عدد لامپ مصرفی بیش از ۸۰ کیلو وات ساعت دارد در نگاه خوش بینانه این تنها شامل ۷ میلیون نفر می شود که بخشی از آن شامل خانه‌های خالی می شود.
 
این نماینده مجلس گفت: دلمان به بورس خوش باشد که با گشایش اقتصادی وعده داده شده منهدم شد، به قیمت ارز و طلا که افسوس می‌خوریم، به قیمت نجومی خودرو که نگاه می کنیم آه از نهادمان بر می آید و داغ یک واحد آپارتمان ۶۰ متری را برای زودج‌های جوان بر دلمان مانده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: آذری جهرمی می گوید زورم به اپراتور‌ها نمی‌رسد، وزیر راه و شهرسازی می گوید مسکن نخرید تا ارزان شود، سرپرست وزارت صمت می گوید قیمت خودرو حباب است، رئیس بانک مرکزی در مورد دلار دیگر نظر نمی‌دهد، وضعیت اقتصاد، معیشت و کرونا هم که مشخص است، لطفا سر در ورودی پاستور بنویسید دولت تعطیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *