۹ سال از تصویب سند تحول می‌گذرد ولی عزم اجرای آن نیست

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص دیدار تصویری روسای آموزش و پرورش با رهبر معظم انقلاب و تصریح ایشان به تلاش غرب برای نفوذ به حوزه آموزش به وسیله سند ۲۰۳۰ با مهندس محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش به صورت تلفنی گفتگو کرد.

فرشیدی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ بر اساس الگوی انسان تراز غربی طراحی شده است، گفت: این سند بر اساس شاخص‌های مورد نظر غربی‌ها یعنی لذت جویی و سکولاریسم تنظیم شده است و این موارد، روح برنامه این سند است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در حوزه آموزش برای خودکفایی نیاز دارد که بر محوریت برنامه‌ها و شاخص‌های خود حرکت کند تا نسل آینده را بر اساس الگوی خود تربیت کند، به سند بنیادین آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: این سند که برای تدوین آن تلاش‌های فراوانی شده است، یک گام بزرگ در راستای انقلاب تربیتی در کشور است. انقلاب اسلامی پس از پیروزی در عرصه سیاسی، نیاز به پیروزی در عرصه اقتصادی و پس از آن نیاز به پیروزی در عرصه فرهنگی و تربیتی دارد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با تصریح بر اینکه در سند بنیادین آموزش و پرورش، شاخص‌های انسان در تراز اسلام را مشخص کرده‌ایم، اظهار کرد: آموزش و پرورش در حال حاضر بر خلاف بسیاری از دستگاه‌های دیگر که سند پیشرفت ندارند، دارای سند است.

وی در عین حال از توقف اجرای سند گفت و بیان کرد: آئین نامه اجرایی سند ۲۰۳۰ در عرض شش ماه نوشته شد و به اجرا در آمد اما ۹ سال از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌گذرد اما هنوز به جز بخش اندکی، اجرایی نشده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف بوده است که بر اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش نظارت کند و هم اینکه بعد از پنج سال، در صورت نیاز، اقدام به بازنگری کند. در خود آموزش و پرورش نیز عزم برای اجرا نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *