باید یارانه تحصیلی به خانواده تعلق یابد

مهندس محمود فرشیدی در این گفتگو بیان داشت: آموزش مجازی امری اجتناب ناپذیر است و چه کرونا باشد چه از بین برود نظام آموزشی ما باید از این ظرفیت استفاده مند و این یک فرصت در عین تهدید است.

لد برنامه ریزی برای امکانات، زیرساخت ها، آموزش همکاران، پوشش در مناطق محروم و خانواده های حتی متوسط جامعه باعث محدودیت هایی شده که با عدالت آموزشی در تضاد است.

ایشان در بخش دیگر اظهار داشت: وزارت ارتباطات باید حمایت ویژه ای از خانواده ها در این زمینه داشته باشند. هر چند عده ای گفته اند که خیرین کمک کنند، آنها به جای خود ولی نقش دولت را نباید کم کرد. شنیده شده که شبکه شاد محدودیت هایی دارد که باعث شده از شبکه های اجتماعی دیگر استفاده کنند. این برنامه ریزی باید برای مسائل پرورشی هم باشد تا مسائل خانه نشینی و مشکلات کرونا باعث افسردگی و رخوت دانش آموزان نشود.

صداوسیما باید بطور جدی در این زمینه ورود کند و یک شبکه را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد و تدریس مدام و پر تکرار در آن پخش شود. زیرا خانواده های محروم و ضعیف امیدشان به تدریس های تلویزیون بود. کار کوتاه مدت این است که صداوسیما بطور گسترده خدمات آموزشی را ارایه کند تا دانش آموزان متضرر نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *