سخنی با دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور

به گزارش خبرگزاری رسانه معلم در این یادداشت آمده است: خوشبختانه شورای تحول ونوسازی نظام آموزش کشور با انتخاب دبیری سرکار خانم جمیله علم الهدی مجددا شروع بکار کرد. انتخاب ایشان که دارای اندیشه های تربیتی برگرفته از قرآن ومعارف اسلامی است بسیار مسرت بخش وامید آفرین است اما بعضی از افراد صاحب نظر مدعو در جلسه افرادی هستند که تحصیلات آنها غربی واندیشه تولیدی در حد تحول بنیادین ندارند وحداکثر اصلاحگری را فریاد می زنند وتحول را اندیشه رادیکالی وبنیاد گرایی می دانند وعمری است حرفهای گذشته را تکرار می کنندشاید به جرات بتوان گفت خانم علم الهدی در این جمع تنهاست واندیشه ایشان باید در رای گیری نظرات به محاق برود واندیشه های محافظه کاری با چارچوب علم مدرنیزیم حایل میان خورشید اسلام ومدارس شود.

فاضلی در بخش دیگری از این یادداشت مطرح کرد: اظهار نظر عزیزان خارج از سند تحول بوده است گویا سند که هم در عظمت واهمیت آن سخن می گویند وظیفه ای برای شورای انقلاب فرهنگی ،دولت مجلس،رسانه و…تعیین نکرده است.
کافی است این شورا به نقش نظارتی خود عمل نماید وگزارش سالانه شورای عالی آموزش وپرورش را از ابتدای تصویب تا کنون یکبار دیگر در جلسه ارایه وبررسی نمایند.

بند هایی از سند که زمانمند است مانند تصویب زیر نظام ها، تصویب راهنما های حوزه های یادگیری و، را استخراج ومسیولان را بازخواست ودر صورت قصور وتقصیر به مراجع قانونی معرفی نمایند مطالبات رهبری در این زمینه را احصا و مطالبات صریح بدون تاویل امام جامعه را مطالبه گری نمایند.
کسانی که با طرح ۲۰۰ هزار نیروی مازاد جذب نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان را مسدود و بحران نیروی انسانی بوجود آوردند وباعث جذب نیروهای شرکتی و نهضتی وسرباز معلم شدند را جایزه عضویت درشورا ندهند شگفت آنکه در جلسه ،اولویت ها بدون پشتوانه سند تعیبن می شود و شورای تحول نظام آموزشی اولویت های غیر سند تحول تصویب می نماید

خواهر اندیشمند علم الهدی! خودتان بهتر از هر کس دیگر می دانید که نیروهای مجرب وفاضل، جوانان صاحب اندیشه های تحولی با رویکرد تولید علم اسلامی در راستای تمدن سازی در گام دوم انقلاب در دانشگاه وحوزه به عنوان سربازان جبهه فرهنگی انقلاب پرورش یافته اند وحاضرند همانند سردار شهید قاسم سلیمانی در جبهه تعلیم وتربیت با افکار داعشی های متحجر و غربی های زیاده خواه در پوشش سند ۲۰۳۰ مبارزه نمایند تا با الگوی تعلیم وتربیت توحیدی منطقه را از تعلیم وتربیت شرک آلود تربیت کننده سرباز برای دنیای استکبار پاک نمایند
با صاحبان افکار کلیشه ای ،دانش ترجمه ای ومهارت سند نویسی نوسازی آموزشی از جلسات شورا تجاوز نخواهد کرد چرا نهاد های انقلابی و سمن های مردمی به عنوان یکی از ارکان تعلبم وتربیت دعوت نمی نمایید ؟ چرا دراین کشور شخص گرایی بر حلقه های تشکیلاتی با رویکرد اسلامی ترجبح دارد ؟چرا از موسسان مدارس اسلامی دعوت نمی نمایید؟
با این ترکیب بیلان کار شما پس از یک سال تشکیل تعدادی جلسه با تصمیمات بروی کاغذ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *