اجرای طرح سنجش کلاس اولی‌ها با مجوز ستاد کرونا در استان‌ها/ سنجش 13 هزار نوآموز تا کنون

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در شبکه خبر در خصوص دلیل اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در شرایط کرونا، اظهار کرد: ما یک ماه این برنامه را به تعویق انداختیم زیرا عنوان آن سنجش سلامت و جوهره اصلی آن حفظ و ارتقای سلامت است و باید خود را با زیست‌بوم کرونا آماده می‌کردیم.

وی ادامه داد: اجرای طرح سنجش بر اساس قانون است، ضمن اینکه به  بهبود کیفیت آموزش و پرورش و کنترل عوامل افت تحصیلی دانش‌آموزان می‌انجامد و باعث می‌شود کودکان دارای آسیب‌دیدگی شنوایی، بینایی، مشکلات یادگیری، طیف اوتیسم و غیره شناسایی شوند و جای‌دهی مناسب صورت گیرد.

حسینی در پاسخ به این پرسش که «چرا در شرایطی که در برخی مناطق وضعیت شیوع کرونا بالاست، طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرا می‌شود؟»، گفت: اجرای طرح سنجش نوآموزان در استان‌ها به ستاد کرونا واگذار شده است و اگر با همه تدابیری که پیش‌بینی شده است، احساس نگرانی و خطر وجود دارد، طرح اجرا نمی‌شود؛ به عنوان مثال در خراسان و لرستان با مجوز ستاد مقابله با کرونا، طرح سنجش 2 هفته عقب افتاده است. 

وی به اقداماتی که در طرح سنجش نوآموزان در شرایط کرونا پیش‌بینی شده است، اشاره کرد و و ادامه داد: سنجش فقط نوآموزان بدو ورود به دبستان، اضافه شدن 200 پایگاه به تعداد پایگاه‌های سنجش، پیش‌بینی اتاق انتظار برای والدین، افزایش زمان سنجش از 15 به 30 دقیقه، افزایش ساعت کار پایگاه‌ها از 4 به 5 ساعات، پرداخت الکترونیکی وجه سنجش، امکان دوشیفته شدن پایگاه‌ها، الزام کادر سنجش به استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی مداوم پایگاه‌ از اقداماتی است که امسال در طرح سنجش انجام شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که ازدحام در بعضی پایگاه‌ها گزارش شده است، اظهار کرد: اگر ازدحامی وجود داشته باشد به دلیل عدم رعایت نوبت است البته در طول روز 20 نوآموز سنجش می‌شود و اگر رعایت نوبت نیز در جایی صورت نگرفته باشد، باز نباید ازدحام و شلوغی زیادی باشد.

وی در خصوص آخرین آمار سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز گفت: تاکنون 250 هزار نوبت‌گیری انجام شده و 13 هزار نوآموز نیز سنجش شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *