فرصت دوماهه برای شناسایی و معرفی مدیران دارای تعارض منافع

زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص بخشنامه وزیر آموزش و پرورش در خصوص رسیدگی به عملکرد افراد دارای تعارض منافع در آموزش و پرورش گفت: بخشنامه تعارض منافع اخیراً ابلاغ شده و یکی از ماموریت‌های ما به این امر برمی‌گردد. برای اجرایی شدن این بخشنامه یکی از دستور کارهای ما ارزیابی و احصای این موضوع است. ضمن اینکه ما مستقلاً از طریق ستاد در حوزه ستادی، منطقه و استان افرادی که مشمول این بخشنامه می‌شوند را شناسایی می‌کنیم و باید به مقام عالی وزارت گزارش بدهیم که طبق دستور وزیر این افراد اگر مسئولیتی دارند و مثلاً موسس مدارس غیردولتی هم هستند یا در شورای عالی نظارت استان‌ها حضور دارند باید ظرف دو ماه آینده معرفی شوند و یا لغو مجوزشان می‌شود و یا باید از مسئولیت خود کنار بروند.

به گفته وی از امروز در دو استان البرز و شهرستان‌های استان تهران کار اجرایی این بخشنامه آغاز شده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر در خصوص اینکه ثبت شکایت والدین در موضوعات مختلف چه روندی را طی می‌کند، گفت: والدین برای شکایت در هر موضوعی می‌توانند وارد سامانه پاسخ به شکایات ما بشوند و موضوعات در سامانه مشخص شده است و دسته بندی هم صورت می‌گیرد. خود شاکی می‌تواند انتخاب کند که در ابتدای ثبت شکایت منطقه پاسخ بدهد یا استان و یا ستاد. حتی اگر شاکی منطقه را انتخاب کند ما آن شکایت را رویت می‌کنیم و خود من هر روز صبح در بدو ورود به ستاد شکایات را می‌بینم و ارجاع می‌دهم و یکبار عصر تا شکایت‌های امروز به فردا نرسد. حتی اگر به منطقه ارسال شود ما رصد می‌کنیم که پاسخ‌ها اقناع کننده باشد یا مستند نیست. چون ما در ستاد باید قانع شویم و مستندات را در بخش ضمیمه ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *