استفاده از سرباز برای معلمی مناسب نیست

وپژوهش ها تشان می دهد این افراد از توانمندی لازم برخوردار نیستند و تفآوت آموزش آنها با معلمان تربیت معلم معنادار است متاسفانه با بی تدبیری بعد از ۴۰ سال حکومت هنوز در وضعیت بحرانی هستیم واز سرباز معلم برای آموزش استفاده می کنیم

مجله علوم تربيتي و روانشناسي :

پاييز 1386 , دوره 14 , شماره 3 (ويژه نامه علوم تربيتي)
; از صفحه
97
تا صفحه
116
.

عنوان مقاله: مقايسه عملكرد تحصيلي دانش آموزان معلمان حق التدريس پاره وقت، سرباز معلم و رسمي در دروس رياضي و علوم پايه پنجم ابتدايي شهرستان اهواز

نویسندگان: عبادي غلامحسين, الهام پور حسين

آدرس:

چکیده:
هدف از اين پژوهش بررسي و مقايسه عملكرد تحصيلي دانش آموزان معلمان حق التدريس پاره وقت، سرباز معلم و رسمي در دروس رياضي و علوم پايه پنجم ابتدايي شهرستان اهواز بوده است. به همين منظور پس از تهيه و ساخت آزمون هاي پيشرفت تحصيلي براي دروس رياضي و علوم به شيوه نمونه گيري تصادفي چند مرحله ايي، ‌480 دانش آموز شهري و روستايي كه معلمان آنان حق التدريس پاره وقت، سرباز معلم و يا رسمي بوده اند، انتخاب گرديد. پس از جمع آوري اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS ويرايش 11.5 داده ها مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. به منظور كنترل برخي از متغيرها مانند ميزان تحصيلات معلمان و بافت جغرافيايي آموزشگاه از تحليل كوواريانس نيز استفاده گرديد. تحليل داده ها نشان داد كه عملكرد تحصيلي (در دروس رياضي و علوم) دانش آموزاني كه معلمان آنان رسمي مي باشند بالاتر از عملكرد تحصيلي دانش آموزاني است كه معلمان آنان پاره وقت و يا سرباز معلم مي باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *