سیدعلی یزدی خواه: ۲۰۰ امضا برای «شفافیت آرا» جمع شده است / انتخابات نشان داد مجلس دهم ضعیف بود

علی یزدی خواه، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، اظهار داشت: یکی از آسیب‌هایی که در مجالس گذشته موجود بود بحث عدم شفافیت در عملکرد نمایندگان مجلس بوده است که موکلین نماینده‌ها نمی‌دانستند که نماینده شان چه رایی می‌دهد یا در صحن یا کمیسیون حضور دارد یا نه؟
وی ادامه داد: شفافیت در مجلس باعث می‌شود که مشخص شود آیا رای نماینده به طرح‌ها و لوایح کارشناسی شده بوده است یا نه؟ و همچنین مشخص کننده میزان دخالت نمایندگان در تصمیمات مجلس است.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعاتی که از نظر امنیتی و حساس مشکلی ندارند می‌توانند برای موکلین نمایندگان مجلس به صورت شفاف بازگو شود که این شفافیت می‌تواند در انتخابات بعدی مردم کمک کننده باشد تا افراد درست را انتخاب کنند.
یزدی خواه با اشاره به حضور جمعی از نامزد‌های انتخاباتی در پویش مجلس شفاف و ضد فساد بیان داشت: خوشبختانه با اقبالی که نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به شفافیت دارند حدود ۲۰۰ امضا برای طرح شفافیت آرا جمع آوری شده است.
وی افزود: حرکات اولیه شفاف سازی مجلس انجام شده است و امیدوار هستیم این حرکت منجر به یک مجلس قوی و کارآمد شود.
این نماینده مجلس با اشاره به در جریان افتادن طرح شفافیت آرا در اواخر مجلس دهم، گفت: نمایندگان مجلس دهم این مورد را برای مجلس یازدهم می‌خواستند، زیرا این نمایندگان اعتقادی به شفافیت برای خود نداشتند.
یزدی خواه تصریح کرد: به هر حال مجلس دهم با تمام نقاط ضعف و مثبت خود به پایان رسید. نتیجه انتخابات ثابت کرد مجلس دهم در طول چهار دوره خود چقدر ضعیف بوده است که مردم دوباره به آن افراد اعتماد نکردند.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اعلام وصول شده درباره شفافیت آرا در مجلس یازدهم به صورت جزئی با طرح مجلس دهم تفاوت دارد، اما کلیات این طرح همان گونه است که در مجلس دهم مطرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *