نداشتن “اینترنت و گوشی” دو مشکل برخی دانش‌آموزان در دسترسی به “شاد”

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ محسن حاجی میرزایی در نشست مشترک با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مدیران استارت آپ‌های آموزشی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: عدم دسترسی برخی مناطق به اینترنت و نداشتن گوشی مطلوب برخی دانش‌آموزان دو مشکل در مسیر شبکه آموزشی دانش آموزان است لذا پیگیر برنامه‌هایی هستیم تا این دو مشکل را حل کنیم.

وی افزود: کرونا به ما فرصت انتخاب داد. عادت‌های مستحکم شده و منجمد را به هم ریخت، ساختارهای جدیدی در حال شکل گیری است و ما می‌توانیم تعیین کنیم که این ساختار چگونه و با چه محتوایی شکل بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت هر 10 سال یکبار خیزی برای تحول برداشته است. مطالعه‌ای گذرا روی تحولات و موضوع تحول نشان می‌دهد این تحولات عمق کافی را نداشته‌اند، شرایط فعلی این فرصت را به ما می‌دهد که تحولات را با عمق بیشتر و با توجه به اقتضائاتی که دارد رقم بزنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاهی پهن پیکر است، گفت:‌ باید نقش تنظیم‌گر را ایفا و میدان را برای عرضه خدمات از سوی بخش‌های دیگر باز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌ در شرایط کرونا ناچار بودیم برای تعطیل نشدن آموزش اقداماتی انجام دهیم، اپلیکیشن شاد راه اندازی شد و امروز بیش از 98 درصد مدیران و معلمان و بیش از 70 درصد دانش‌آموزان وارد شاد شده‌اند، بیش از دومیلیارد فایل در این شبکه بین معلمان و دانش آموزان مبادله شده است.

وی افزود: ایجاد امکان ارتباط دانش‌آموز با دانش‌آموزان دیگر و اینکه یک صفحه اختصاصی برای آنان درنظر بگیریم که با دیگر دانش‌آموزان اطلاعات، دانش و تجارب خود را به اشتراک بگذارد در حال بررسی است همچنین در حال امکان سنجی هستیم تا توسعه پوشش‌ها و دسترسی به شبکه شاد برای افرادی که دستگاه هوشمند ندارند، اتفاق بیفتد.

حاجی میرزایی در پایان بابیان اینکه توسعه فعالیت شبکه شاد در دستور کار آموزش است، اظهار کرد: قابلیت‌های جدیدی به این شبکه اضافه و آن را ارائه خواهیم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *