نامه سرگشاده جمعیت اسلامی فرهنگیان به دکتر قالیباف

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر قالیباف
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
جمعیت اسلامی فرهنگیان به عنوان عضوی از خانواده بزرگ فرهنگیان کشور، ضمن آرزوی توفیق روز افزون جنابعالی و نمایندگان محترم، انتخاب شایسته آنجناب را به ریاست مجلس شورای اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده و لازم میداند توجه مجلس محترم را به نکات ذیل معطوف نماید.


۱- بی هیچ تردیدی مسیر پیشرفت کشور و حل معضلات اقتصادی امروز جامعه از درون مدارس میگذرد و بدون توجه جدی و عمیق به این نهاد اجتماعی سرنوشت ساز هر گونه اقدامی اگر نه ابتر اما کامل نخواهد بود.


۲- پیگیری مستمر اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مهمترین سند راهبردی دستگاه تعلیم و تربیت کشور است و تا بحال اقدامی جدی در اجرای آن صورت نپذیرفته است، ضمن ایجاد تحولی اساسی از اعمال سلائق شخصی افراد نیز ممانعت بعمل خواهد آورد.
۳- تصویب قوانینی که موجب تغییر نگرش بودجه ریزان به آموزش و پرورش شده و فرهنگیان را به لحاظ امر خطیر تعلیم و تربیت، در قانون مدیریت خدمات کشوری در زمره قضات و اساتید دانشگاهها بشمار آورده و تسری آن به بازنشستگان فرهنگی که عمر با برکت خود را در راه تعلیم و تربیت نوباوگان میهن اسلامی مصروف داشته اند.


۴- نظارت جدی بر نحوه اجرای قوانین، بنحویکه اهداف قوانین را به حداکثر ممکن محقق ساخته و از هر گونه اهمال ممانعت نماید.


۵- تقویت بخش کارشناسی مرکز پژوهشهای مجلس و بهرمندی از صاحب نظران برجسته و تجارب بازنشستگان دستگاههای مختلف که با توجه به اشرافی که بر مراحل مختلف اجرایی در بخشهای متعدد دستگاهها دارند بازوان توانمندی در نظارت مجلس خواهند بود.


۶- از آنجا که صرف تصویب قوانین مترقی و عدالت محور، مشکلات و معضلات کشور و مردم را حل نخواهد کرد و مجریانی متعهد و دغدغه مند برای جاری ساختن آن لازم است، بنظر میرسد اقدام هوشمندانه نمایندگان ملت میتواند فضای عمومی جامعه را برای روی کار آمدن دولتی کارآمد، پر تلاش و مردمی آماده سازد.


۷- تصویب قوانینی که تامین معیشت آحاد ملت، بالاخص ولی نعمتان انقلاب که در هر شرایطی صحنه های دفاع از جمهوری‌اسلامی را ترک نمی کنند، از وظایف و شاخصه های مجلسی در تراز جمهوری اسلامی است،


۸- مبارزه با اشرافی گری و کاخ نشینی که سیره امام راحل و مقام عظمای ولایت است باید سر لوح زندگی مسئولین‌ و افراد منتسب به آنان باشد و هر گونه اغماض در این مسیر، دست دشمنان اسلام را در سست کردن اعتقادات مردم بالاخص جوانان باز خواهد گذاشت.
موفق و مستدام باشید. ان شاءالله

جمعیت اسلامی فرهنگیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *