یادداشت مرتضی کریمی

جوانان انقلابی عزم فتح خرمشهرها دارند

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی سبویی ناب از مُشک نشانِ دریای نبوی است که سلاله رسول الله امام خمینی’ره’ با ایمان راسخ به وعده نصرت الهی به همراه سربازان در گهواره خفته سال ١٣۴٢ برای حدوث آن اقامه حق کرده و در نهایت سال ١٣۵٧ مبدأ جدیدی از حاکمیت اللّه در زمین تشکیل شد.

امامی که می‌دانست باور به خدا، عشق به اهل بیت، توسل به سید الشهداء و اقتدا بر گریه سیاسی حضرت زهرا ‘سلام الله علیها’ می‌تواند طوفانی برپا کند که سفینة النجاة شود.
کشتی تنومندی که با افق دید حضرت خمینی’ره’ تاسیس شد و با خون پاک شهیدان شاهدی که خود را انصار روح اللّه می‌دانستند آب یاری گردید.

شهیدانی که حاضر بودند بخاطر اسلام برای امام بمیرند. آخر در جماران پدری را میدیدند که در کمال صفا و سادگی با همان عبای ساده و زندگی بی آلایش از چنان ایمان عمیقی برخوردار بود که حاضر به سر خم کردن در مقابل طاغوت زمان نمی‌شد.

آخر همگان و بخصوص جوانان، پدری را میدیدند که از عمق وجود جوانان را باور داشت و کلیدی ترین مسئولیت های کشور را بر شانه مسئولیت پذیر جوانان تفویض می‌کرد.
اعتقاد به جوانان در حضرت امام ناشی از عمق معرفتی ایشان و منظومه فکری برآمده از اسلام بود.
همین نگاه امام بود که جوانان را با هر خط و تیپ و سلیقه عاشق کرده بود. عشقی که نوجوان ١٣ ساله را همچون قاسم ابن الحسن با شهامت، جوان ٢۵ ساله را همچون علی اکبر با درایت و پیرمرد ٧٠ ساله را همچون حبیب این مظاهر ایثار گر مصور می‌کرد.
درختی که امام کاشت و با خون شهداء آنرا آبیاری کرد تا موعد رفتن‌ میده اش رسد.

زمانه ی پرسوز و تلخ روزهای بی خمینی آغاز شد.
آغازی که هر چند به سبب فراغ امام سنگین بود اما، امام خوب می‌دانست شاگرد مکتبش همانکه او را “آقا سید علی آقا” صدا می‌کرد بعد از او کشتی انقلاب را هدایت خواهد کرد و راه پر عزت امتداد خواهد یافت.

با وجود اطمینان قلب امام، از روزهای بعد از خود در نتیجه وجود خلف صالحش اما ایشان نگرانی هایی هم داشتند.
نگرانی از نفوذ، ارتجاع، تخریب، استحاله و….امام را بدان وا داشت که ماه های آخر، سفارش های خاص و کدهای خاص برای اهل معرفت بجای گذارند تا بر کسی عذری نماند و حجت بر همگان تمام شود.

یکی از نشانه ها و کدها،
استفاده امام از دو مفهوم متقابل بود.
اسلام ناب _ اسلام آمریکایی

حضرت امام در حیات گرانقدرشان مجموعاً ۱۸ مرتبه از کلمه ‘اسلام آمریکایی’ استفاده کردند که ۱۷ بارِ آن در دوسال آخر عمر شریفشان بوده و از این ۱۷ بار ۱۵ بارش بعد از پذیرش قطعنامه ۵٩٨ بر زبان امام راحل جاری شده است.
این مسئله نشان میدهد که امام روح الله، احساس میکردند جریانی خاص در کشور شوون اسلام آمریکایی را دنبال می‌کنند. شان هایی که خطرش چون در قالب نفاق است از کفر هم تیرش زهرآلود تر است.
در مقابل این خلق مفهوم، امام راحل ۳۴ مرتبه از واژه ‘اسلام ناب’ استفاده کردند که تمامی این موارد در دوسال آخر عمرشریف ایشان بوده است که ۳۲ مورد بعد از پذیرش قطعنامه بوده است.

این افق نگار تفسیر های بسیار متفاوتی و البته مهمی دارد که پیش از این به تفصیل در محافل درباره آن سخن کرده ایم.

حضرت امام در طول عمر شریفِشان علاوه بر جنگیدن با طاغوت های ملحد غرب مآب به شدت در مقابل گرگهای در لباس میش حساس بودند و در مجالس گوناگون مراقبت در مقابل این منافقان را بر همگان تذکر میدادند. امام نگران بودند از خطر توابینی که اسلام را درست نفهمیده اند و برای کسب نام و نان حاضر بر باد دادنِ ریش خود می‌شدند و برای چند زمانی خلق نفع، برای استکبار و دشمنان اسلام دُم تکان می‌دادند.

مقام معظم رهبری ‘حفظه اللّه’ باری در مراسم ارتحال امام فرمودند : اگر راه امام بزرگوار را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمدا کنار بگذاریم ، ملت ایران سیلی خواهد خورد.

با پازل چینی فرمایشات امامین انقلاب درمی‌یابیم متاسفانه جریانی نرم از جنس نفوذ موریانه ای سالهاست به دنباله عقده گشایی های خود هستند تا راه امام را که راه اسلام است منحرف کنند.
هر چند به برکت خون شهداء و بصیرت مردم عزیزمان تاکنون چنين اتفاقی نیفتاده است اما در سال‌های گذشته چنگ زدن به پیکره انقلاب در قالب های حقوق نجومی، رانت خواری، ویژه خواری، آقازاده سازی، سازش با استکبار و… لطمه هایی را بر ملت شریف ایران تحمیل کرده است که آثار زیان بارِ آن در جامعه به وضوح قابل رؤیت است.

امروز در آستانه سی و یکمین سالگرد ارتحال امام راحل، “جوانان مومن و انقلابی” با تبعیت از امامین انقلاب باری دیگر اعلام می‌کنند : که دلدادگان مکتب خمینی کبیر با حضرت سید علی پیمان خون بسته اند و اجازه نخواهند داد جریان جام زهر باری دیگر تکرار شود.
*جوانان انقلابی همانگونه که در جنگ تحمیلی، دفاع از حرم و دفاع از حریم خوش درخشیدند، اینک نیز در لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری عزم فتح خرمشهرها را دارند.*

روی کار آمدن مجلس یازدهم شورای اسلامی را به فال نیک میگیریم.
اما به نمایندگی از جوانان انقلابی استان فارس اعلام می‌کنم:
آقایان نماینده بدانند دوره مسئولیت کوتاه است و آنچه از ایشان بجای خواهد ماند کارنامه ای خواهد بود که محضر امام عصر”عج” ارائه خواهد شد.
مردم شریف ایران از پدیده ی آقازادگی خسته شده اند.
از رانت و اختلاف و سازش خسته شده اند.
پشت انقلابشان هستند.
عاشق امام و رهبری هستند اما از مدیریت ضعیف برخی مسئولین،از تبعیض، از کوچک شدن سفره های زندگی اشان در نتیجه مدیریت لیبرالی برخی معلوم الحال گله مندند.

مجلس یازدهم باید اولیت خود را مستضعفین بگذارد. همان مستضعفینی که امام راحل آنان را ولی نعمت می‌دانست.

مجلس شورای اسلامی اگر خود را دلسوز انقلاب می‌داند باید زمینه را برای روی کار آمدن مدیران جوان، کارگزاران جوان و اندیشمندان جوان فراهم کند چرا که رهبری معظم انقلاب اسلامی همچون امام راحل تنها راه حل مشکلات کشور را رجوع به جوانان می‌دانند.

برخی در کشور به اشتباه بالابودن سن و حضور در مسئولیت های گوناگون را دال بر تجربه می‌دانند.
ما جوانان مطلقا این مسئله را قبول نداریم.
آقای مسئولی که بیش از ٣٠ سال عهده دار جایگاه در جمهوری اسلامی بوده و عملکرد ضعیفش بر همگان آشکار است فرد مجرب نیست که به او مجدد جایگاه سپرده شود بلکه باید مقرراتی وضع شود تا از تکرار خسارت محض جلوگیری شود.

چه بسیار مدیرانی که سالهاست بر کرسی ریاست تکیه زده اند اما تجربه ثقه ندارند و چه بسیار جوانانی که توسط این مدیران بایکون شده اند اما ظرفیت تجربه، توسعه و تحول انقلابی را دارند.
مجلس زمینه حضور جوانان در ارکان تصمیم گیری را فراهم کند.

به صراحت اعلام می‌کنم :
ضمن آرزوی توفیق خدمت برای مجلس یازدهم و حمایت از اقدامات مثبت ایشان در دوره چهار ساله پیش رو،
جوانان انقلابی به هیچ وجه،
نه اصولگرا و نه اصلاح طلب عهده اخوت نخواهند بست.
هر مسئولی در جمهوری اسلامی مطیع امامین انقلاب باشد و برای مردم کار کند مورد حمایت جوانان انقلابی و هر مسئولی که از راه امام عزیز الشان انقلاب عدول کند و مستضعفین را فراموش کند او را نخواهیم بخشید.

والسلام من اتبع الهدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *