اختصاصی رسانه معلم/عفت شریعتی نماینده زرند و کوهبنان: باید کاری انجام داد که در جامعه شخصیت معلم حداقل کمتر از جایگاه شخصی یک پزشک نباشد.

در جلسه مشترک بین جمعی از نمایندگان مجلس فرهنگی یازدهم و اعضای شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی، عفت شریعتی اظهار داشت: مسایل و مشکلات آموزش و پرورش در چند بعد قابل بررسی است. یکی از این ابعاد اقتصاد می باشد که بسیار به آن پرداخته شده اما موضوع دیگر نیروی انسانی است. جمع کثیری در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش شرکت می کنند که شاید قریب به 90 درصد آن ها صرفا اشتغال و درآمدزایی را مدنظر دارند و دغدغه تعلیم و تربیت اولویت کمتری برایشان دارد

وی یکی از نقصان های این عرصه تراز اجتماعی و معرفتی مستخدمان است که به آن توجه لازم نمی شود. مثلا در خانواده ای برای پزشک شدن فرزندانشان تمام تلاش های مالی و حمایتی را متحمل می شوند ولی برای معلم شدن وی تلاشی صورت نمیگیرد و حرفه تراز اولی به حساب نمی آید لذا مجلس باید در این زمینه فکری کند.

در بخش دیگری از جلسه اظهار داشت: در کشورهای اروپایی مقام معلم بر سایر مشاغل برتری دارد به همین خاطر باید دید ایراد کار در کشور ما کجاست که از نظر علمی، معرفتی و تراز شخصیتی معلم و رسالت آن در سطح بالای اجتماعی و کاری قرار نمیگیرد و بطبع کمبود ها در این عرصه، اثرات و تبعات خود را در آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم بروز می دهد

اگر معلم شخصیت متعالی خود را بپذیرد و جامعه نیز برای وی جایگاه بالایی متصور باشد به مراتب معلم در آموزش مفاهیم علمی و آموزه های تربیتی اعتماد به نفس خواهد داشت.
در کنار توجه به برخی نقصان ها در سند تحول بنیادین و عدم تحقق آن باید کاری انجام داد که در جامعه شخصیت معلم حداقل کمتر از جایگاه شخصی یک پزشک نباشد.

امروز یک پزشک عمومی خود را خیلی بالاتر از معلم می بیند در صورتی که جامعه ما با علم معلم پیش می رود.
برای تحقق گام دوم از منظر مقام معظم رهبری چه کسی باید تربیت کننده ی جوانان باشد؟ چه کسی پزشک را تربیت می کند؟ آیا غیر از معلم است؟! پس چرا معلم جایگاهی کمتر از پزشک دارد؟!
در مجلس یازدهم و فراکسیون آموزش و پرورش باید به صورت بنیادی به این مسئله رسیدگی شود تا اعتماد به نفس معلم در جامعه بازیابی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *