هزینه‌ در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری برای آینده نظام است

اردشیر مطهری شامگاه شنبه در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه بی‌توجهی به جایگاه آموزش‌وپرورش در سیاست‌های اقتصادی دولت و بودجه‌ریزی‌ها مشهود است، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش رکن اصلی در اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه کشور است و به همین سبب هزینه‌های آموزش‌وپرورش در کشور به‌مثابه سرمایه‌گذاری برای آینده نظام است.

وی با تأکید بر اینکه امکان ندارد کشوری به توسعه دست یابد بدون اینکه آموزش‌وپرورش آن پیشرفته‌ترین نهاد و سیستم آن کشور باشد، تصریح کرد: بنابراین بودجه آموزش‌وپرورش هزینه نیست و نباید در بخش هزینه‌های جاری دولت محاسبه شود، بلکه درواقع به‌نوعی سرمایه‌گذاری است.

عقب‌ماندگی در وزارت آموزش‌وپرورش

منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس یازدهم بابیان اینکه تا زمانی که روی آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری نکنیم، شاهد پیشرفت در بقیه بخش‌ها نیز نخواهیم بود، یادآور شد: نگاه هزینه‌ای به بودجه آموزش‌وپرورش سبب بروز عقب‌ماندگی در شاخص‌های متعددی در این حوزه شده است.

مطهری با تأکید بر اینکه وزیر آموزش‌وپرورش باید قوی‌ترین، دلسوزترین و باتدبیرترین عضو کابینه یک دولت باشد، ابراز کرد: بهره‌گیری از نیروهای جوان، نخبه و فرهیخته آموزش‌وپرورش در بخش‌های مدیریتی در دستور کار قرار گیرد و با نیروی محرکه جوانی آنان طرح‌های دانش‌بنیان را تقویت کنیم.

وی اشاره به لزوم رفع مشکلات معیشتی معلمان گفت: باید تعاونی فرهنگیان در استان سمنان با حضور عناصر هوشمند و پاک دست از خود فرهنگیان و بازنشستگان در جهت تقویت بنیه‌ی اقتصادی فرهنگیان تشکیل شود.

ضرورت راه‌اندازی تعاونی فرهنگیان

منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس خاطرنشان کرد: تا زمانی که به مسئله معیشت فرهنگیان و به اصل آموزش‌وپرورش در کشور توجه جدی نشود و برنامه‌ریزی دقیقی برای رفع مشکلات فرهنگیان و سیستم آموزش‌وپرورش وجود نداشته باشد نمی‌توانیم توقع توسعه پایدار و عادلانه در کشور داشته باشیم.

مطهری بابیان اینکه راه‌اندازی تعاونی فرهنگیان گامی مؤثر برای رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان است، عنوان کرد: رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان، باید یکی از اولویت‌های مجلس و دولت باشد و مجلس شورای اسلامی باید به‌موازات دولت اهتمام ویژه‌ای نسبت به این مسئله داشته باشد.

وی افزود: باید از قشر نخبه، هوشمند و پاک دست برای ارائه طرح‌های اقتصادی و بررسی راه‌های افزایش درآمد از بودجه آموزش‌وپرورش حمایت شود تا بتوانیم خدمات بهتر و مطلوب‌تری به فرهنگیان ارائه دهیم.

منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس گفت: افراد خوش‌فکر و باسوادی در استان سمنان وجود دارند که می‌توانند در قالب تعاونی فرهنگیان قدم‌های مهمی در راستای افزایش درآمد فرهنگیان در حوزه‌های مختلف بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *