اختصاصی رسانه معلم/ کانون تربیت اسلامی هشت مطالبه ی اصلی فرهنگیان از قوه قضائیه را مطرح نمود

به گزارش خبرگزاری رسانه معلم، کانون تربیت اسلامی در دیدار جامعه فرهنگیان با حجت الاسلام رئیسی، بر هشت مطالبه ی زیر به عنوان انتظارات معلمان از قوه قضائیه مطرح تاکید کرد. مسائل مهمی چون صندوق ذخیره فرهنگیان، احکام رتبه بندی معلمان، بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش از جمله موارد مطرح شده در آن است. متن مطالبات به شرح زیر است:

۱- اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران که حدود ۱۳۰ هکتار می‌باشد و از سال ۱۳۴۶ تاکنون مورد استفاده دانش آموزان و فرهنگیان بوده است و در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ بصورت اجاره به شرط تملیک به شرکتی غیر دولتی واگذار شده‌است. مقرر شده بود مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان به صورت حدود ۷۰۰ میلیون در ۶ قسط تا پایان سال ۹۹ تسویه شود. دستور فرمایید در وقت مقرر اقساط آن پرداخت تا اردوگاه از دست آموزش و پرورش خارج نشود. موضوع در سازمان بازرسی کل کشور مسبوق به سابقه است لذا سازمان باید پیگیری کند و گزارش دهد.

۲- صندوق ذخیره فرهنگیان که برای نخستین بار در قانون برنامه دوم بیان شد آموزش و پرورش را مکلف کرده بود رفاه فرهنگیان این صندوق را ایجاد کنند به نظر کارشناسان صندوق باید دولتی ایجاد میشد ولی از همان آغاز انحراف در موضوع ایجاد شد که نتیجه اش سوء استفاده متولیان است. باید به کمک مجلس و قوه قضاییه تعیین تکلیف شود و هم اکنون قریب ۶۰ شرکت اقماری دارد و هیچ نفعی در زندگی معلمان نداشته و سازمان بازرسی باید ورود کند تا از فساد بی رویه جلوگیری کند.

۳- سرپرستان مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بدون آزمون و صرفا بر مبنای رابطه به این سمت منصوب می شوند که سبب نارضایتی فرهنگیان شده است. ضمنا آخرین اعزام که سازمان بازرسی ورود کرده قابل تامل است.

۴- در سالهای آینده (از مهر ۹۹ تا چند سال) آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه خواهد بود و مسئولان سازمان مدیریت و سازمان برنامه و بودجه اعتقادی به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی ندارند. اولا باید میزان نیروی مورد نیاز بررسی شود ثانیا روش تامین آن حتی‌الامکان از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.

۵- بررسی هایی از نحوه تامین نیروی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان بعمل آید که عموما با رابطه و سفارش جذب میشوند.

۶- علیرغم رشد مناسب حقوق ستاد آموزش و پرورش و رشد بسیار جزئی کار آموزشی در قالب رتبه بندی، وضعیت حقوق و دریافتی فرهنگیان بازنشسته بسیار وخیم و سبب نارضایتی ایشان است. حقوق به استفاد قانون مدیریت اضافه می‌شود چنانچه تاریخ اجرای آنها به گذشته سوق داده شود این مشکل برای بازنشستگان سال های اخیر میتواند مرتفع شود.

۷- دستور دولت برای فروش اراضی و املاک مازاد برای تامین پاداش بازنشستگان شبیه اعلام ورشکستگی دولت است باید به هر طریق ممکن از آن جلوگیری شود و مجلس جدید باید از این اقدام جلوگیری کند.

۸- در قانون تامین و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی در جهت حمایت از موسسان مدارس مقرر شده است صندوقی به صورت موسسه غیر دولتی تامین شود قطعا اگر از این غفلت مجلس جلوگیری نشود در همین شروع به کار موسسه ای شبیه صندوق ذخیره فرهنگیان شکل خواهد گرفت. صندوق باید وابسته به آموزش و پرورش و دولتی باشد تا نهادهای نظارتی بتوانند از آن بازرسی نمایند.

کانون تربیت اسلامی

5 دیدگاه

  1. سلام صندوق ذخیره فرهنگیان ۲ وجه دارد- بخش اول تعیین تکلیف عوامل تخلف ۱۴۰۰۰میلیارد تومانی -که متاسفانه در حال حاضر صرفا به بانک سرمایه پرداخته شده در حالیکه مشکل اصلی مدیریت وقت این صندوق و فرمانده اصلی این تخلفات است .تاعبرتی برای سایرین گردد .متاسفانه با گذشت ۴سال از افشای این تخلفات هنوز مناشا الصی به دادگاه نیامده

  2. سلام صندوق ذخیره فرهنگیان ۲ وجه دارد- بخش اول تعیین تکلیف عوامل تخلف ۱۴۰۰۰میلیارد تومانی -که متاسفانه در حال حاضر صرفا به بانک سرمایه پرداخته شده در حالیکه مشکل اصلی مدیریت وقت این صندوق و فرمانده اصلی این تخلفات است .تاعبرتی برای سایرین گردد .متاسفانه با گذشت ۴سال از افشای این تخلفات هنوز مناشا الصی به دادگاه نیامده

  3. سلام چرا پرونده متهم اصلی صندوق ذخیره یعنی شهاب غندالی مدیرعامل وقت صندوق ذخیره مطرح نمیشود معلمان منتظر محاکمه عادلانه اوهستند تا درس عبرتی باشد برای همه منحرفان و چپاولگران اموال معلمان

  4. باسلام،قطعا بی توجهی بهمحاکمه مدیرعامل اسبق صند ق ذخیره،موجب تجری مجرمان ویاس معلمان خواهدبود

    • واقعا قندالی هنوز محاکمه نشده؟ ۴سال از خیانتش به معلمان میگذرد .واقعا راست راست میگرده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *