کرونا ۳۹ مدرسه ایرانی خارج از کشور را تعطیل کرد

رئیس مدارس خارج از کشور گفت: به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۳۹ مدرسه ایرانی خارج از کشور در کشورهایی همچون ترکیه، روسیه و گرجستان تعطیل شد.

کرونا 39 مدرسه ایرانی خارج از کشور را تعطیل کرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌و‌پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه کرونا در کشورهای دیگر هم مشاهده شده و بر روند فعالیت مدارس تأثیر گذاشته است، اظهار کرد: در 46 کشور و 70 شهر خارجی، مدرسه داریم و بر اساس شرایط کشور میزبان تصمیم‌گیری می‌کنیم و  تعطیلی مدارس تابع شرایط کشور میزبان است.

تعطیلی مدارس ایرانی در ترکیه، روسیه و گرجستان

وی افزود: از 99 مدرسه فعال خارج از کشور، 39 مدرسه تعطیل شده و مابقی مشغول به کار هستند، در اروپا مدرسه منچستر انگلیس تعطیل است، مدارس ترکیه، ارمنستان، روسیه و گرجستان تعطیل است، مدارس در قطر، عراق و کویت تعطیل شده است و در امارات از هفته دیگر تعطیل می‌شود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: در شبه‌قاره هند و شرق آسیا، مدارس چین از 27 بهمن تعطیل شده است، مدارس تایلند و کره جنوبی هم دوهفته تعطیل بود و از هفته بعد مدرسه‌های ما باز می‌شود که بر اساس شرایط سفارت است و آنجا تصمیم‌گیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید

کریمی ادامه داد: از آنجا که ما در طول سال تحصیلی با کمبود معلم مواجه بودیم و بخشی از کارها به‌صورت مجازی ارائه می‌شد، در تمام سرپرستی‌ها کار آموزش مجازی را شروع کرده بودیم و آموزش‌ها به دو صورت آن‌لاین و آف‌لاین در حال انجام است، از قبل هم زمینه کار آموزش مجازی را داشتیم و شبکه‌ای ساختیم که تمام دروس به‌صورت آف‌لاین در آنجا قابل ارائه است.

اضافه‌شدن زبان اشاره به برنامه‌های آموزش تلویزیونی

به گزارش تسنیم، سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز با ابراز اینکه “به‌دلیل شیوع کرونا باید از اجتماعات پرخطر پرهیز کنیم که اجتماع دانش‌آموزان در مدرسه از آن جمله است”، گفت: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به هفت گروه تقسیم می‌شوند و به‌دلیل اینکه سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند بیشتر در معرض خطر هستند.

وی اضافه کرد: ما مدرسه را از جهت فیزیکی تعطیل کردیم اما آموزش ادامه دارد و تلاش می‌کنیم از این تهدید و بلای بیماری یک فرصت بسازیم، مدیران مدارس و ما در ستاد از این فرصت استفاده می‌کنیم تا در بستر آموزش‌های نوین آموزش را به‌شکل جذاب و پررونقی به مدارس ببریم و خانواده‌ها را در تعلیم و تربیت مشارکت بدهیم.

حسینی با بیان اینکه در دو قلمرو اقدامات ویژه‌ای در حال انجام است، گفت: قلمروی اول این است که چه کنیم خانواده‌ها به این ویروس مبتلا نشوند، در این راستا اقدامات پیشگیرانه بهداشتی را مدنظر قرار داده و دستورالعمل جامعی را به استان‌ها ارسال کرده‌ایم، در واقع دستورالعمل ویژه وزارتخانه برای مقابله با کرونا برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: قلمروی دوم تشکیل سه کارگروه آموزش، بهداشت و سلامت و استفاده از فناوری‌های نوین است. دو گروه از دانش‌آموزان را داریم، بچه‌هایی که هوش‌بهر عادی دارند و آنها که ناتوان ذهنی هستند، گروهی که هوش‌بهر عادی دارند در قالب طرح تلفیقی و در مدارس عادی درس می‌خوانند بنابراین از برنامه‌های آموزشی سیما استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که “آیا برای نابینایان و ناشنوایان برنامه‌ای دارید؟” گفت: از روز شنبه زبان اشاره برای ناشنوایان در برنامه‌های پخش تلویزیونی استفاده می‌شود و برای نابینایان هم کتاب‌های صوتی و بسته‌های آموزشی تولید شده است که در اختیار آنها قرار دارد. کتاب صوتی در طول سال ارسال شده است و اکنون 13 نرم‌افزار و لوح آموزشی را نیز برای مدارس ارسال کرده‌ایم.

انتهای پیام/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *