عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوری اسلامی گفت: نه رتبهبندی و نه امتیازات قانون مدیریت را درست اجرا کردند و در این میان معلمان متضرر شدند.
- ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ – ۰۹:۱۷
- اجتماعی
- فرهنگیان و مدارس
- نظرات
جبار کوچکینژاد در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اعمال امتیازات قانون مدیریت برای معلمان اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق بحثی داشتیم که رتبهبندی معلمان در جای خود باقی باشد البته هرچند که رتبهبندی آن چیزی نیست که در برنامه ششم توسعه تأکید شده است اما همین رتبهبندی نیمبند و ناقص نیز مبلغی را به حقوق فرهنگیان اضافه کرد.
وی افزود: امتیازات فصل دهم قانون مدیریت برای آموزش و پرورش اعمال نشده بود که با بخشنامه اخیر آقای نوبخت، فرهنگیان نیز مشمول آن شدند اما کار بد دولت این بود که با استناد به اینکه رتبهبندی را برای معلمان اجرا کرده است معتقد بود فوقالعاده شغل برای معلمان معنا پیدا نمیکند بنابراین امتیازات قانون مدیریت را با رتبهبندی جمع کردند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با این کار، نه رتبهبندی را اجرا کردند و نه فوقالعاده شغل را ادامه داد: امتیازات قانون مدیریت فقط برای کارکنان اداری اعمال شد و سایر معلمان عملاً بخشنامه دولت برای آنها بهخوبی اعمال نشد و ضرر کردند.
بیشتر بخوانید
- فوقالعاده ویژه چگونه برای معلمان محاسبه خواهد شد؟
- اللهیار: جوی ایجاد شد که احساس شود رتبهبندی معلمان حذف شده است
- مجلس ماجرای “حذف رتبهبندی معلمان ” را از دولت پیگیری خواهد کرد
- هیچ معلمی افزایش حقوق 1.5میلیونتومانی ندارد!
کوچکینژاد تصریح کرد: متأسفانه مسئولان آموزش و پرورش نیز بهطور دقیق سخن نمیگویند هماکنون نیز مجلس تعطیل است و پس از باز شدن مجلس باید به کمیسیون آموزش بیایند و پاسخ دهند که چرا این حرفها را میزنند، با اعمال قانون مدیریت، معلمان ضرر کردند و دولت باید امتیازات قانون مدیریت را برای معلمان کامل اعمال کند و این مسئله ارتباطی به رتبهبندی ندارد.
وی با ابراز اینکه متأسفانه وزیر آموزش و پرورش هم چون جزو دولت است در این ماجرا با دولتیها همسو است تا معلمان گفت: رتبهبندی باید مسیر خود را طی کند و موضوع فوقالعاده ویژه نیز جداست، نمیشود امتیازات قانون مدیریت را برای یک دستگاه 50 درصد اعمال کرد و برای معلمان اینگونه نباشد، همه دستگاهها باید در اجرای قانون برابر باشند.
انتهای پیام/+