چرا معلمان باید از افزایش ۵۰درصد فوق‌العاده شغل کارمندان دولت محروم شوند؟!

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قرار است برای کل کارکنانش ۵۰درصد به فوق‌العاده شغل اضافه کند، حال سؤال این است؛ پس برای معلمان چه؟ چرا معلمان نباید این ۵۰درصد را دریافت کنند؟!

چرا معلمان باید از افزایش 50 درصد فوق‌العاده شغل کارمندان دولت محروم شوند؟!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره رد شدن بودجه آموزش و پرورش و این‌که آیا در بازنگری‌ها آموز‌ش و پرورش اولویت خواهد بود یا خیر، گفت: بودجه آموزش و پرورش رد نشد و کلیات بودجه کل کشور رد شد، یکی از دلایل مهم رد کلیات، عدالت اجتماعی بود، درباره بودجه آموزش و پرورش که یکی از ارکان بودجه کل کشور است نباید به‌سمت این بحث برویم که میزان بودجه آموزش و پرورش چقدر است، بودجه هرچقدر که باشد در پایان سال دولت حقوق‌ها را می‌پردازد و در بودجه آموزش و پرورش نیز همین حقوق معلمان به‌اضافه کیفیت‌بخشی آموزشی مهم است، اگر از عدالت در حقوق صحبت می‌کنیم در واقع از افزایش بودجه آموزش وپرورش صحبت می‌کنیم.

چرا معلمان نباید 50درصد  قانون مدیریت را دریافت کنند؟

وی ادامه داد: یکی از اعتراضات شدید ما این بود که نظام رتبه‌بندی اجرا شد اما بیش از 10 تا 12 اشکال عمده دارد و آن را رتبه‌بندی اصلی نمی‌دانیم؛ حالا که می‌خواهید به معلمان کمک کنید تشکر، اما 10 تا 12 اشکال وجود دارد، از سوی دیگر وقتی در حال پیگیری رتبه‌بندی بودیم، دولت کار مثبتی برای کل کارکنانش انجام داد و قرار شد 50 درصد به فوق‌العاده شغل آنها اضافه شود، حال سؤال این است؛ پس برای معلمان چه؟ چرا معلمان نباید این 50 درصد را دریافت کنند؟!

بیشتر بخوانید

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت بررسی کرد و گفت که رتبه‌بندی را اجرا کرده و به‌جای رتبه‌بندی، 50 درصد را بدهد، افزود: آنچه برای ما توضیح دادند این است که براساس 50 درصد فوق‌العاده شغل فرهنگیان در بخش اداری و آموزشی به‌میزانی حقوق آنها افزایش یابد که هیچ کدامشان کمتر از نظام رتبه‌بندی را نداشته باشند و وقتی حکم‌ها را زدند و مشخص شد که افزایش‌ها بیش از رتبه‌بندی بود و نارضایتی وجود نداشت باید دوباره رتبه‌بندی را به‌شکل دیگری مطالبه کنیم تا اجرایی شود البته اگر هر دو را می‌پرداختند، بهتر بود.

وی با ابراز اینکه کار متفاوتی برای معلمان انجام نشده است، افزود: اشکالات زیادی به رتبه‌بندی وارد بود مثلاً می‌خواستند از معلمان امتحان بگیرند و این نارضایتی‌هایی را رقم زده بود اما اگر قرار باشد 50 درصد را به همه بدهند و به فرهنگیان هم بدهند تازه “روز از نو روزی از نو” و باید دنبال این باشیم که؛ رتبه‌بندی چه می‌شود؟

کسر 45درصد از حقوق دانشجومعلمان حل می‌شود؟

حاجی‌بابایی درباره کسر 45درصدی از حقوق دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: درباره دانشجومعلمان دو نکته وجود داشت، مشکل پرداخت عیدی را حل کردیم و دریافتی‌‌شان به‌اندازه حداقل حقوق نیز پیگیری شد که دعوا از همین‌جا شروع شد و حق با دانشجومعلمان است، چرا باید عدد 45 درصد از حداقل حقوقشان کم شود، این ظلم بزرگی است.

وی تصریح کرد: سال قبل که 600 هزار تومان حقوق می‌گرفتند 45 درصد را کسر می‌کردند و حالا که حقوقشان به یک میلیون و 500 هزار تومان رسیده باز هم باید 45 درصد کم کنیم؛ این کار باید در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان حل شود پیگیری کردم و گفتند هفته آینده جلسه هیئت امنا برگزار می‌شود، پیگیر هستیم در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان عدد به‌جای درصد تصویب شود.

انتهای پیام/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *