آموزش دانش‌آموزان در تلویزیون تا خرداد ادامه می‌یابد

مدیر شبکه آموزش با بیان اینکه آموزش‌های دانش‌آموزان تا خرداد ادامه می یابد، گفت: دانش آموزان می‌توانند سؤالات خود را از سرشماره اعلامی به صورت برخط بپرسند و از دوشنبه «نرم افزار هفت» آماده می‌شود.

آموزش دانش‌آموزان در تلویزیون تا خرداد ادامه می‌یابد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورس خبرگزاری فارس، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر درباره آموزش‌های مکمل اظهار کرد: ما با توجه به زمانی که در اختیار داشتیم، جلسات متعددی برگزار کردیم؛ این همکاری از دی ماه شروع و در هیأت اندیشه‌ورز شبکه آموزش تصویب شده بود که به علت مسائل مختلف و در راستای عدالت آموزشی از بستر رسانه ملی استفاده کنیم.

وی افزود: هفته گذشته جلسات متعددی برگزار شد و کارگروه ویژه‌ای تشکیل شد و روی بسترهای مختلف کار کردیم که یکی از آنها رسانه ملی است؛ صد درصد کار به لحاظ محتوایی در اختیار آموزش و پرورش و مسائل فنی برعهده رسانه ملی است.

حکیم‌زاده درباره جذابیت تدریس گفت: در جلساتی که داشتیم نکاتی را یادآوری کردیم ولی ایده های خودشان بهتر از نکاتی بود که مدنظر ماست؛ خودشان مطالبه داشتند که جذابیت در تدریس داشته باشند. این آمادگی هست و ما هم تمایل داریم که آموزش‌ها جذاب باشد.

وی تصریح کرد: از خانواده‌ها می‌خواهیم مشارکت جدی داشته باشند و در کنار فرزندان باشند زیرا این فرصت خوبی است تا خانواده‌ها هم شریک یادگیری باشند.

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا بچه ها تعطیل هستند و معلمان باید به مدرسه بروند، گفت: موضوع تصمیم‌گیری نهایی نشده است و اجازه بدهید اطلاع رسانی توسط روابط عمومی انجام شود.

مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش رسانه ملی نیز درباره آموزش‌های مکمل از شبکه آموزش سیما گفت: باید این خبر خوب را به مردم بدهیم که در استفاده از فرصت‌های آموزشی و در راستای عدالت آموزشی شبکه آموزش بعداز یک دوره کارشناسی مفصل در شورای اندیشه ورز خویش در ماه‌های گذشته و آنچه در سه شنبه گذشته در شورای معاونین سازمان صداوسیما مصوب شد با هماهنگی معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه وزارت آموزش و پرورش و معاون سیما به جمع بندی خوبی برای راه اندازی آموزش های مکمل رسیدیم.

وی افزود: در شرایطی که مرسوم است که در کشورهای دیگر هم مشکلاتی پیش می‌آید، تعطیلات به علت بحران و سایر علل پیش می‌آید؛ این آموزش‌ها لازم به نظر می‌رسید. در شرایط اخیر هم به علت تعطیلی ناشی از کرونا که بسیاری کشورها را درگیر کرده وظیفه رسانه ملی است که آموزش مکمل را پیش ببرد.

مدیر شبکه آموزش سیما با بیان اینکه از شنبه 8 صبح شبکه آموزش ، مدرسه می شود، اظهار کرد:: 8 تا 9 صبح دوکلاس متوسطه اول، 10 و نیم تا 12 سه کلاس ابتدایی و یک کلاس متوسطه دوم، از ساعت 3 تا 4 بعدازظهر کلاس متوسطه دوم از و 4 تا 5 بعدازظهر دوکلاس فنی و حرفه ای و کاردانش خواهیم داشت.

احمدی درباره اینکه آیا معلمانی که تدریس می‌کنند مورد تآیید آموزش و پرورش هستند؟ و آیا تمهیداتی اندیشیده شده که مافیایی در بازار شکل نگیرد ؟ گفت: ما به مافیا فکر نمی‌کنیم بلکه به محتوا فکر می کنیم. مسؤولیت محتوا و سرفصل ها بر عهده دو معاونت ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش است و معلمانی که مؤلفان کتب درسی هستند آموزش را برعهده خواهند داشت.

وی افزود: دانش آموزان می‌توانند سوالات خود را از سرشماره اعلامی به صورت برخط بپرسند و از دوشنبه “نرم افزار هفت” آماده می‌شود که به پشتوانه دبیران آموزش و پرورش به سؤالات دانش آموزان پاسخ خواهند داد و مسابقات علمی هم راه اندازی خواهیم کرد. این کار  که با حضور تیمی جوان و قوی انجام می‌دهیم یک فرایند است و یک پروژه نیست و اوج مقوله آموزش یعنی آموزش چندلایه و چندبعدی است و تا خرداد ادامه می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *