استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ملی برای آموزش دانش‌آموزان بدنبال تعطیلات اخیر

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اظهار کرد: از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ملی برای آموزش استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی ظهرامروز در دومین جلسه ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس که در سالن کنفرانس این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: کمیته‌های این ستاد باید اقدامات لازم را برای پیشگیری و کنترل پیش‌بینی و موارد را در ستاد مطرح کنند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: بخشی از کارها را دفتر امور سلامت با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری کرده است.

حمیدی با بیان اینکه برای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس محتوا تهیه شده است، گفت: در حال حاضر بهترین کار این است که در کمیته‌های ستاد، آموزشی که باید در استان‌ها انجام بگیرد، تدوین و برنامه‌ریزی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به تماس تلفنی که با مدیرکل آموزش و پرورش استان قم داشته است، اظهار کرد: مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها درقم تا پایان هفته تعطیل شده است و انشالله بتوانیم همکاری‌های لازم را با استان قم داشته باشیم تا این بحران را پشت سر بگذرانیم.

حمیدی با اشاره به جلسه شورای عالی امنیت با حضور رئیس جمهورگفت: ستادی را به عنوان « ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا » تحت نظر خود متشکل از وزرای کشور، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، علوم ، تحقیقات و فناوری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دادستان کل کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان حج و زیارت، سخنگوی دولت و فرمانده نیروی انتظامی برگزار می‌شود تا درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی، رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی برای آموزش استفاده شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: نمایندگان معاون آموزش ابتدایی و معاون آموزش متوسطه در ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس باید برای دانش‌آموزانی که به دلیل سرماخوردگی فصلی در منزل استراحت می‌کنند، برنامه‌ای برای جبران ساعت درسی و آموزشی آنان درنظر بگیرند.

حمیدی تصریح کرد: اگر قرار است مددکاری به دانش‌آموز برسد، باید در مدرسه انجام بگیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در ادامه اضافه کرد: بخشنامه‌ای به مدارس ارسال شده است که حاوی دستورالعمل مقابله با عفونت‌های حاد تنفسی ناشی از کرونا ویروس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت خاطرنشان کرد: واحد ارزیابی و حراست درآموزش و پرورش نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها را برعهده خواهند داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به تغذیه مناسب برای پیشگیری از کرونا ویروس، اظهار کرد: برای رعایت موارد تغذیه‌ای دستورالعملی در حال تهیه و تدوین است که پس از بررسی‌های لازم به مدارس ارسال خواهد شد.

حمیدی با بیان اینکه تمامی اردوها، همایش‌ها و مسابقات ورزشی لغو شده است، اظهارکرد: این اقدامات و تعطیلی مدارس در برخی از استان‌ها برای این بوده تا از دانش آموزان در مقابل کرونا ویروس محافظت شوند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت محتواهای آموزشی و تصویری، گفت: باید برنامه‌های تولیدی با ادبیات و بوم مدرسه و دانش‌آموز و مناسب با مقاطع تحصیلی برای آموزش دانش‌آموزان و معلمان تهیه شود.

گفتنی است؛ ستاد پیشگیری وکنترل کرونا ویروس در چهار کمیته آموزش، علمی، تجهیز، بهسازی و بهداشت محیط و همچنین مستندسازی و اطلاع رسانی اقدامات لازم را پیش بینی و پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *