ابلاغ دستورالعمل مقابله با کرونا به مدارس/ ممنوعیت فروش ساندویچ‌های دست‌ساز در مدرسه

در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا دستورالعمل مقابله با عفونت‌های حاد تنفسی ناشی از کرونا ویروس به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و مدارس ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس دستورالعمل ابلاغی، ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها باید در یک طرح ضربتی و سراسری نسبت به برگزاری دوره آموزشی و توانمندسازی باهدف انتقال مفاهیم اصول بهداشت فردی و توصیه‌های پیشگیرانه بهداشتی در قالب محتواهای آموزشی دیداری و شنیداری به دانش آموزان کارکنان، اقدام کنند.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش، برخی از مفاد این دستورالعمل به شرح زیر است:

-از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان استان؛ مناطق و مدارس در آموزش والدین استفاده و مراقبت از دانش آموزان در یک اقدام هماهنگ و همسوی خانه و مدرسه صورت بگیرد.

-برنامه‌های جبرانی آموزش دروس، ویژه دانش‌آموزانی که به علت سرماخوردگی‌های فصلی از حضور در مدارس محروم می‌گردند، توسط معاونت‌های آموزشی و مدارس مربوطه تنظیم و به مرحله اجرا گذاشته شود.

-برگزاری کلیه کنگره‌ها، گردهمایی‌ها، اردوها و مسابقات تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

– نسبت به تأمین و توزیع مواد شوینده و صابون مایع کافی و سطل زباله دردار مجهز به کیسه‌زباله برای کلیه مراکز تابعه اعم از آموزشی و اداری اقدام و در مدارسی که فاقد لوله‌کشی صابون مایع هستند از بطری‌های صابون مایع استفاده شود، استفاده از صابون جامد ممنوع می‌باشد.

– نسبت به تأمین مایع ضدعفونی‌کننده، مانند الکل ۶۰ درصد (۶۰ درصد الکل و ۴۰ درصد آب) برای ضدعفونی تجهیزات و فضاهای مورداستفاده عمومی مانند وسایل عمومی آزمایشگاهی، ورزشی: موس و کیبورد کامپیوتر، دستگیره درها و فضاهای عمومی اقدام و سرویس‌های بهداشتی ابتدای صبح و بعد از هر زنگ تفریح شستشو و ضدعفونی شود.

 – از توزیع مواد غذایی پخته ‌شده، ساندویچ‌های دست‌ساز در مدرسه خودداری شود و بیشتر برآوردن لقمه سالم از منزل تأکید شود.

– اطلاع‌رسانی به والدین صورت گیرد تا فرزندان از وسایل شخصی خود از قبیل لیوان، دستمال‌کاغذی، نوشت‌افزار شخصی استفاده کنند.

-دانش‌آموزانی که دارای علائم اولیه سرماخوردگی و آنفولانزا (با علائم سرفه، گلودرد وتب) هستند به‌ویژه دارای سابقه بیماری مزمن قلبی و ریوی و نقص ایمنی نیز هستند شناسایی و از آن‌ها خواسته شود که در مدرسه حضور نیابند.

– بهتر است آموزش به دانش آموزان، به‌صورت عملی و میدانی صورت گیرد و شستن صحیح دست با یادگیری مشاهده‌ و تمرین عملی به دانش آموزان آموزش داده شود.

– نسبت به آموزش مستخدمین، سرایداران و رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس در راستای رعایت امور بهداشتی تاکید گردد.

– از ظرفیت برنامه ویژه مدرسه (بوم)، همچنین از ظرفیت درس انشا، نقاشی و سایر دروس مرتبط، در راستای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس استفاده شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *