کاندیدای شورای ائتلاف ‌در اصفهان: تغییر طرح تحول طرح سلامت را برای کاهش هزینه‌های ‌مردم ‌پیگیری می‌کنم

کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در اصفهان گفت: تغییر طرح تحول طرح سلامت را برای کاهش هزینه‌های ‌مردم ‌پیگیری می‌کنم.

نشست خبری تسنیم|کاندیدای شورای ائتلاف ‌در اصفهان: تغییر طرح تحول طرح سلامت را برای کاهش هزینه‌های ‌مردم ‌پیگیری می‌کنم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، زهرا شیخی در نشست خبری تسنیم، در بیان علت اصلی ورود به عرصه انتخابات اظهار داشت: داده‌های آماری درخصوص بیماری سرطان نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر آمار اصفهان در این بیماری بالاه بوده است و در حوزه پزشکی با مشکلاتی مثل ام.اس نیز بیشتر مواجه هستیم؛ از این‌رو احساس کردم که فعالیت‌های من به عنوان پزشک و هیئت علمی کافی نبوده و نیاز به اصلاح زیرساخت ها داریم که فقط در کمیسیون سلامت و بهداشت مجلس میسر می‌شود.

وی ادامه داد: در طب ایرانی 6 اصل ضروری ازجمله آب‌وهوا، ورزش، تغذیه و مشکلاتی همچون اضطراب و استرس برای سلامت وجود دارد که در بررسی آن‌ها متوجه می‌شویم آب‌وهوای اصفهان و کلان‌شهرها وضع خوبی نداشته، اصفهانی‌ها وابستگی روحی و عاطفی به آب زاینده‌رود دارند و همچنین میزان آلودگی هوا به خاطر محیط صنعتی اصفهان بوده و روی سلامت مردم اصفهان تاثیرگذار است.

کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در اصفهان گفت: اگر به صورت سلامت‌محور نگاه کنیم باید روی نظارت بر اجرای صحیح قانون و تصویب قوانین دقت بکنیم تا بحث اصلی که حقوق سلامت مردم هست رعایت بشود.

وی اشکال اصلی طرح تحول سلامت را زیرساخت‌های آن دانست و عنوان کرد: مقداری از فعالیت‌هایی که انجام شد نکات مثبت و منفی داشته و چون زیرساخت‌های آن فراهم نشده، آسیب جدی وارد می‌کند؛ تغییر و تحول طرح سلامت با سه هدف مطرح شد و هدف اصلی آن کمتر شدن هزینه‌های سلامت و برداشتن این بار سنگین از روی دوش مردم بوده است.

شیخی ادامه داد: در عمل شاید ظاهرا این اتفاق افتاده باشد و سیستم‌های دولتی خدمت‌رسانی بهتری داشته باشند ولی در نهایت به خاطر بحث‌های مالیاتی اشکالاتی وجود دارد و تفاوت تعرفه‌های دولتی و خصوصی باعث شد که اکثر پزشک‌ها به جای تمرکز بر سیستم‌های دولتی بر روی حالت خصوصی متمرکز شوند؛ باید یک اقدام عملیاتی برای توجه بیشتر به امکانات و استفاده از بودجه‌های بهداشت و درمان طراحی شود و روی سیستم‌هایی که خدمات اصلی ارائه می‌کنند متمرکز شده و بر شبکه شهرستانی به‌ویژه اصفهان که یک کلان‌شهر محسوب می‌شود، نگاه وسیع‌تری داشته باشیم.

وی نتیجه این طرح عملیاتی را بهبود خدمات و کاهش هزینه‌ها برای مردم و دولت دانست و گفت: در این طرح تمرکز بر بحث بودجه‌ای قرار گرفت و شرکت‌های خصوصی نتوانستند چیزی‌که هدف اصلی بود را تامین کنند و بنابراین باید اقداماتی برای اصلاح زیرساخت‌ها انجام دهیم.

کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در اصفهان با بیان اینکه مسئله آب زاینده‌رود نیز یکی از معضلات بزرگ اصفهان است، اظهار داشت: با نگاه سلامت، آب زاینده‌رود یکی از مهم‌ترین معضلات روانی و عامل مشکلات کشاورزی اصفهان است چراکه در بحث تغذیه، بهترین حالت استفاده از محصولات کشاورزی هر استان برای مردمش است و اگر کشاورزی رونق کافی را نداشته باشد باعث بروز مشکلات بزرگ می‌شود؛ ازنظر من ایجاد مشکل در حوزه آب بر اثر یک ضعف مدیریتی بوده و باید با نظارت بر اجرای صحیح قوانین حل بشود، دراصل نگاه سلامت با تمام مباحث مهم دیگر هم مرتبط هست.

بیشتر بخوانید

وی دیگر مشکلات اصفهان را بحث آلودگی هوا و سرانه ورزش بیان کرد و گفت: علت اصلی آلودگی سوخت‌ها، کارخانه‌ها و صنایع موجود در اصفهان است و با برنامه‌ریزی باید ضعف مدیریتی رفع شده و این مشکلات نیز حل شوند؛ همچنین ورزش نیز در اصفهان سرانه پایینی دارد به‌گونه‌ای که دربین 31 استان رتبه 26 را داشته و اصلا در شان مردم اصفهان نیست.

شیخی با اشاره به موضوع بیکاری جوانان در اصفهان بیان کرد: باتوجه به اینکه بیکاری در اصفهان 2 درصد بیشتر از متوسط کشوری بوده و معیشت در اصفهان اصلا خوب نیست، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که زیرساخت آن در این استان فراهم می‌باشد، بحث گردشگری سلامت است؛ ما در اصفهان یک فرودگاه بین‌المللی و بسیاری پزشک ماهر و متخصص داریم و باوجود جاذبه‌های گردشگری اقدامات بسیار خوبی می‌توان انجام داد.

وی افزود:  بسیاری از افراد برای درمان به ایران می‌آیند ولی با سیستم درستی هدایت نمی‌شوند و این کار باید مدیریت بشود چراکه نه تنها در اشتغال جوانان اثر داشته بلکه باعث رونق اقتصادی و سلامت نیز خواهد شد.

انتهای پیام/174/ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *