“مدارس امین” نتیجه تعامل سازنده حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش

رئیس ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، “مدارس امین” را از نتایج تعامل سازنده حوزه و آموزش وپرورش اعلام کرد.

"مدارس امین" نتیجه تعامل سازنده حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشست ستاد اقامه نماز قم که با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های دولتی برگزار شد، به دیدار اخیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این دیدار در ذیل گزارش فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته حوزه‌های علمیه به تعامل خوب، سازنده و پویای حوزه و آموزش و پرورش چندین بار اشاره شد که ایشان ابراز رضایت کردند.

وی با بیان اینکه ستاد همکارهای حوزه علمیه و آموزش پرورش نمونه عینی و شاخص موفق همکاری حوزه علمیه با سایر دستگا‌ه‌ها است، اظهار کرد: این ستاد دارای شورای سیاستگذاری، دبیرخانه و اتاق فکر با کارشناسان مجرب از حوزه علمیه و آموزش و پرورش است و برنامه‌های موفق آن الگوی مناسبی برای همکاری حوزه علمیه با سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی  کشور است.

بیشتر بخوانید

مدارس امین از نتایج همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: خروجی ده‌ها محصول از همکاری حوزه و آموزش و پرورش نتیجه این تعامل سازنده و هدفمند است بطوری‌که می توان از مدارس امین به عنوان یکی طرح های موفق این ستاد همکاری اشاره کرد، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه طرح امین را در سطح کشور انجام می‌دهد و با 40 دستگاه مختلف از جمله آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ همکاری امضا کرده‌است.

رئیس ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش اجرای طرح امین در مدارس است، خاطرنشان کرد:هم اکنون در 200 مدرسه  قم،  طرح امین اجرا می‌شود و باید به جایی برسیم که این طرح در استان فراگیر شود.

حضور روحانیون در مدارس برای پاسخ به شبهات

آیت‌الله اعرافی گفت: در طرح یاد شده یک روحانی جوان و آموزش دیده با حضور در مدارس در خصوص پاسخگویی به شبهه‌ها و مسائل شرعی دانش‌آموزان اقدام‌‌های لازم را انجام می‌دهد.

مدیر حوزه‌های  علمیه کشور با اشاره به ضرورت تهیه یک سند راهبردی و برنامه پنج ساله  برای اقامه نماز گفت: این سند باید برای سال 99 تهیه شود تا تصویب نهایی آن صورت گیرد.

وی بیان کرد: در تدوین این سند باید به رهنمودهای رهبری، مزیت‌های قم و بخش های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توجه و پیشرفت‌هایی که در رابطه با نماز در استان انجام می‌شود نیز با ذکر شاخص و عدد مشخص باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *