وزیر آموزش‌ و پرورش: اولین، مؤثرترین و خالص‌ترین معلم، مادر است

اولین، مؤثرترین و خالص‌ترین معلم، مادر است

وزیرآموزش‌وپرورش درآئین افتتاح مدرسه دخترانه مولود اسلامیه گفت: اولین، مؤثرترین و خالص‌ترین معلم مادر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در آئین افتتاح مدرسه ۶ کلاسه دخترانه مولود اسلامیه که در منطقه ۸ تهران و در سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها برگزار شد، با تبریک روز مادر، اظهار کرد: همه نظام هستی در ساختن و پروراندن پدیده‌ها سهیم هستند، برخی پروراندن‌ها غریزی و بااراده خداوند صورت می‌گیرد، مانند تولید عسل توسط زنبورعسل یا شکافتن دانه و بذر گیاهان و پرورش گل و گیاه و …، لذا هر چیز و هرکس در این جهان در تکاپوی ساختن و پروراندن است.

وی افزود: انسان‌ها نیز همواره در حال پرورش دادن هستند اما کار انسان با سایرین در پروراندن متفاوت است آنچه انسان‌ها می‌سازند تابع فهم و هوشمندی و فرهنگ آن‌ها است لذا برخی از ساخته‌ها ماندگار است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: هرچند برخی در زندگی خود چیزی از خود به‌جا نمی‌گذارند اما برخی وجودشان پربرکت است و ما به چنین افرادی غبطه می‌خوریم چراکه آن‌ها از محدود فرصت‌های فانی و زودگذر دنیا بهترین استفاده را کردند و آثار ارزشمندی از خود به ماندگار گذاشتند چنانکه آثارش همواره در این دنیا و در جهان باقی ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: تفاوت انسان‌ها در این است که برخی با ترکیب ابزار موجود و پیرامون خود چیزهای خوبی می‌سازند و خلقی زیبا را ایجاد می‌کنند، اما برخی از همین امکانات هیچ استفاده‌ای نمی‌کند به‌عنوان‌مثال ادبیات فارسی در اختیار همه قرار دارد اما حافظ شیرازی از ترکیب آن آثاری را بر جاگذاشته که دیوان آن در همه خانه‌ها وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اینکه ما ازآنچه در اختیارداریم چه چیزی می‌سازیم خیلی مهم است یکی پل می‌سازد یکی جاده و یکی مدرسه می‌سازد اما مدرسه یک ساختمان نیست بلکه جایگاه انسان‌سازی است هر اثری محدود است جز اثری که در پی یادگیری در انسان به وجود می‌آید و همواره در وجود او ماندگار است و حتی در بعد از مرگ نیز با او است.

وی ادامه داد: امروز در آموزش‌وپرورش این اعتقاد وجود دارد که یادگیری تنها محصول مدرسه نیست بلکه تمام عناصر پیرامونی در یادگیری فرد مؤثر است.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: از برداران معتمدیان تشکر می‌کنم و به مادرشان تبریک میگویم، در روزی که بنام زن مزین است این برادران مدرسه را به مادرشان تقدیم می‌کنند و انشا الله آدم‌های بزرگی از این مدرسه به جامعه تقدیم، شود.

وی در پایان گفت: مادر اولین معلم و مؤثرترین و خالصانه‌ترین شکل معلمی است لذا هرچه همه دارند از مادران است بنابراین باید تمام‌قد در برابر مادران بایستیم و دستشان را ببوسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *