برنامه عملیاتی سند تحول بنیادین اساس کار فعالان دستگاه تعلیم و تربیت استان همدان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: برنامه عملیاتی سند تحول بنیادین اساس کار فعالان دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، محمد پورداود در جلسه مشترک شورای معاونین استان و رؤسای شهرستان‌ها، نواحی و مناطق که با حضور معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت متبوع برگزار شد، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهادت این اسوه ایثار و مقاومت اوج بیانیه دوم انقلاب را بیش از پیش به صیروریت تعالی بخش در آورد.

پورداود در ادامه با اشاره به اهمیت اهتمام به عناصر کلیدی تعلیم و تربیت یعنی معلم، دانش‌آموز و محتواهای آموزشی و پرورشی، گفت: بر این اساس تحولات مبنایی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هویدا و مسجل است.

وی با بیان اینکه نگاه واقعی به پژوهش خارج از اتاق‌های دربسته و اهتمام به مسأله محوری، گره گشایی پژوهش‌ها و نداشتن نگاه کلیشه‌ای به پژوهش است، افزود: راهبرد اساسی برای پیشرفت راهبرد تربیتی و فرهنگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه از میان رویکردهای مختلف دانش‌آموزمحوری، معلم محوری، کلاس محوری و موضوع محوری، اعتقاد به رویکرد مدرسه محوری از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: مدرسه زندگی بایستی فراتر از شعار باشد و آن نهادی زنده، پویا و تعالی یابنده است که همه عناصر انسانی آن در تعامل خلاق و فعال با یکدیگر در مسیر حیات طیبه و به سوی رشد فکری، ایمانی، علمی و اخلاقی در حرکت و مجاهدت می‌باشند.

   پورداود خاطرنشان کرد: مدرسه زندگی به عنوان یک نظریه رسالت فضای آموزشی و نهاد تربیتی را به فلسفه حیات از منظر اسلام مرتبط می سازد.

 وی گفت: عناصر مدرسه زندگی شامل اهداف، مدیریت، ضوابط و مقررات، برنامه درسی و تربیتی، برنامه‌های خاص پرورشی، دانش آموزان، معلمان و مربیان، فضای فرهنگی و تربیتی، اولیای دانش‌آموزان، فضای پیرامونی، فضای کالبدی و ارزشیابی باید مورد توجه قرار گیرند تا اهداف مورد نظر محقق گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت استان با برخورداری از نیروی انسانی دیندار و خردورز و با کار تیمی با اهتمام به رسالت اصلی خویش یعنی تعلیم و تربیت برنامه‌محور در حرکت است، افزود: اساس و مبنای  تمامی برنامه‌های آموزش و پرورش استان سند تحول بنیادین است و در این راه توفیق های چشم‌گیری حاصل شده است.

پورداود تصریح کرد: سند تحول بنیادین در ستاد استانی، شهرستان‌ها، نواحی و مناطق مبنای عمل همه برنامه‌های مدارس است.

وی با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی بر اساس سند تحول، خاطرنشان کرد: این برنامه به‌عنوان یک اصل برای همگان حجت است و برای مدیران، مربیان، دبیران، هنرآموزان و آموزگاران برنامه درسی منتخب از سند بر اساس محتواهای آموزشی و پرورشی فصل‌الخطاب است. 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *