برگزاری یادواره ۴۰ هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی “لاله‌های روشن” در ۴۰ هزار مدرسه

یادواره ۴۰ هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی با عنوان طرح ملی “لاله‌های روشن” در راستای صیانت از میراث شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در ۴۰ هزار مدرسه برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره 40 هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی "لاله‌های روشن" در 40 هزار مدرسه

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در آستانه برگزاری یادواره 40 هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی با عنوان طرح ملی لاله‌های روشن در 40 هزار مدرسه کشور برگزار می‌شود، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش پیامی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: برگزاری طرح  ملی لاله‌های روشن در راستای صیانت از میراث گرانبهای شهدای معزز و ترویج فرهنگ حیات بخش ایثار، مقاومت و شهادت است.

بیشتر بخوانید

متن پیام  به این شرح است:

بسم ربّ الشهداء و الصدّیقین،  با سلام و درود به روان امام راحل عظیم الشأن(ره) و تمامی شهیدان انقلاب اسلامی ایران

 فرهنگیان گرانقدر و دانش‌آموزان شهید، ساحت تعلیم و تربیت را به آسمان مقدس شهادت پیوند دادند تا عزت، اقتدار و امنیت کشور و دستاوردهای والای انقلاب را با نثار خون پاک خود تضمین نمایند. شهید والاترین نشان بر پیکر هستی و شهادت زیباترین غزلی است که از لب‌های سرخ حقیقت می‌تراود و امروز در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام فرهنگی دانش‌آموز، سبک‌بالان عاشق و خورشیدشناسی که فرهنگ عشق و آزادگی را با نثار خون خود ترویج  نمودند، مشعل هدایت و چراغ راه ما در انجام رسالت خطیری است که بر عهده داریم.

برگزاری طرح ملی لاله‌های روشن، یادواره 40 هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی با عنوان «40 هزار شهید، 40 هزار یادواره، 40 هزار مدرسه» طرحی مؤثر و تلاشی ارزشمند در جهت صیانت از میراث گرانبهای شهدای معزز و ترویج فرهنگ غنی و حیات‌بخش ایثار، مقاومت و شهادت است.

اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی و روزهایی که نام و یاد شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، اسوه اخلاص و عمل؛ حاج قاسم سلیمانی در کشور ما و در میان همه آزادگان جهان به عنوان نمادی از صلابت، اتحاد و همدلی، پرتوافشانی می‌کند.

یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی می‌دارم و به روح بلند و آسمانی‌ آنها سلام و درود بی‌پایان هدیه می‌کنم و ضمن آرزوی توفیق الهی، از یکایک مسؤولان برپایی این یادواره باشکوه در مدارس سراسر کشور و خانواده‌های معظم و یادگاران شهیدان عزیز که این فرصت تربیتی را به‌عنوان مکتبی درس‌آموز برای دانش‌آموزان وآینده‌سازان ایران اسلامی فراهم آورده‌اند، تشکر و قدردانی می‌‌کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *