اجرای طرح شهید بهنام محمدی در 3300 مدرسه کشور

مدیرعامل مجتمع فرهنگی ـ آموزشی امام صادق(ع) از اجرای طرح شهید بهنام محمدی در 3300 مدرسه کشور خبر داد و گفت: 10 هزار مربی خواهر و برادر در این طرح داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

اجرای طرح شهید بهنام محمدی در 3300 مدرسه کشور

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدطیب صحرایی مدیرعامل مجتمع فرهنگی ـ آموزشی امام صادق(ع) و مسؤول طرح شهید بهنام محمدی در نشست خبری که امروز به مناسبت «برگزاری گردهمایی 30 هزار دانش‌آموز در مصلی امام خمینی(ره)» در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار کرد: بنای حرکتی که چهارشنبه برگزار می‌شود ، بنای خودجوش و دغدغه محور است؛ نقطه قوت نسل سلیمانی‌ها به جوشش درونی فضای دانش‌آموزی و تعلیم و تربیت کشور است و نهادهای مختلف آن را همراهی و پشتیبانی کردند.

وی ادامه داد: یکی از این مجموعه‌ها، طرح شهید بهنام محمدی است؛ شهید بهنام محمدی یک الگوی بسیار زیبا برای فضای دانش‌آموزی کشور است و یکی از دانش‌آموزان نوجوان و کم سن و سال بود که در اوایل جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

صحرایی اضافه کرد: بنای کار طرح شهید بهنام محمدی بر سه رکن تربیتی شامل خانواده‌‌ها، مدارس و مساجد است و در یک سازوکار منظم و تعریف شده این سه رکن با هم همکاری می‌کنند و کاملا به صورت داوطلبانه و خودجوش توسط مربیانی که فعالان فرهنگی مساجد و محلات هستند در مدارس همان محلات فعالیت‌هایی انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه طرح شهید بهنام محمدی در 3300 مدرسه کشور فعال است، گفت: با همکاری و همراهی همین تعداد مساجدی که در کشور پای این طرح آمدند، کار کاملا داوطلبانه در حال پیگیری است و 10 هزار مربی خواهر و برادر فعالیت می‌کنند و مدارس اطراف خود را تحت پوشش قرار دارند. 

مسؤول طرح شهید بهنام محمدی افزود: تمرکز این طرح در مدارس متوسطه اول است و البته تداوم آن در مدارس متوسطه دوم اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: ویژگی‌های این طرح شامل تمرکز و اقدام برای عالم و اهل فکرتر شدن دانش‌آموزان، تلاش برای دین‌مدارتر شدن دانش‌آموزان، تلاش برای کارآمدتر و توانمندتر شدن دانش‌آموزان و به دست آوردن روحیه جهادی و مسؤولیت پذیری، تلاش برای انقلابی‌ و آگاه‌تر شدن دانش‌آموزان و تلاش برای اینکه دانش‌آموزان، بلند همت‌ و دارای نگاه تمدنی باشند. 

 مدیرعامل مجتمع فرهنگی ـ آموزشی امام صادق(ع) درباره کانون مدارس اسلامی نیز گفت: 400 مدرسه در تشکل کانون مدارس اسلامی فعالیت می‌کنند و همراهان همایش نسل سلیمانی‌ها هستند. 

مرتضی فاطمی نژاد مدیرعامل مؤسسه آموزشی رزمندگان اسلام و قائم‌مقام مؤسسه راهیان کوثر نیز در این نشست خبری اظهار کرد: مدارس راهیان کوثر سپاه در شهرک‌های سپاه و مناطقی که خانواده‌ها سپاه حضور دارند، ایجاد می‌شود و به دو شکل مدارس دولتی و غیردولتی است.

وی ادامه داد: قریب 504 مدرسه در سراسر کشور با جامعه آماری 80 هزار دانش‌آموز وجود دارد که قدمت این مدارس تقریباً سه دهه است. 

فاطمی‌نژاد اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مد نظر این مدارس این است که بتوانند الگویی از تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی را در مدارس پیاده‌سازی و جاری کنند.

وی افزود: مدارس رزمندگان و مؤسسات دیگر ذیل مجموعه مدارس سپاه ساماندهی می‌شود و به عنوان یک نهاد انقلابی که تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خود را بر عهده دارد به عنوان یک برنامه راهبردی فعالیت می‌کند.

 مدیرعامل مؤسسه آموزشی رزمندگان اسلام و قائم‌مقام مؤسسه راهیان کوثر ادامه داد: مدارس مؤسسه علمی ـ آموزشی رزمندگان در قالب سازمان بسیج مستضعفین فعالیت می‌کند که قریب 100 مدرسه در 18 استان کشور داریم و جامعه آماری ما 11 هزار دانش‌آموز است؛ دو دهه است که فعالیت این مدارس تداوم پیدا کرده است. 

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان مدارس ما در استان‌ها تمایل داشتند که در همایش نسل سلیمانی‌ها شرکت کنند اما امکان حضور نیست البته در نظر داریم در طول سال تحصیلی و در ایام تابستان، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند با شخصیت و مشی شهید سلیمانی آشنا شوند. 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *