سیستان‌وبلوچستان| نیاز ۴۰ میلیاردی برای ساخت ۵۶ مدرسه آسیب‌دیده در سیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از نیاز به ۴۰ میلیارد تومان برای ساختن ۵۶ مدرسه آسیب دیده در سیل خبر داد.

سیستان‌وبلوچستان| نیاز 40 میلیاردی برای ساخت 56 مدرسه آسیب‌دیده در سیل

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره آخرین وضعیت مدارس در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: با توجه به تحقیقات میدانی 56 مدرسه داریم که قبلا هم در نوبت تخریب و بازسازی بودند و اکنون باید این کار سریعتر انجام شود.

وی افزود: این مدارس به لحاظ سنی، قدمت بالایی دارند و باید تخریب شوند هرچند سیل مزید بر علت و باعث شده برای تخریب و نوسازی آماده شوند.

رخشانی با بیان اینکه برای ساختن 56 مدرسه با 200 کلاس به 40میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم گفت: همچنین 285 مدرسه داریم که به تعمیرات جزئی با 10 میلیارد تومان نیاز دارند.

وی ادامه داد: بخشی از میز و صندلی و وسایل و ملزومات اداری خراب شدند و خساراتی به مجموعه این 10 شهرستان وارد شده است. باید از وزارت آموزش و پرورش تشکر کنیم که 20 کامیون تجهیزات به ارزش 3 میلیارد تومان ارسال کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه در مجموع 50 میلیارد تومان برای ساخت فضا و تأمین تجهیزات نیاز است، گفت: جامعه خیرین استانی و کشوری پای کار هستند و همراهی می‌کنند. یک تیم از خیرین امشب وارد شده و تیم دیگر فردا وارد استان می‌شوند؛ اینها 30 درصد هزینه را تأمین می‌کنند و مابقی را از دولت انتظار داریم کمک کند که یقینا دولت با توجه به شرایط و بحران ایجاد شده همراهی خواهد کرد. از آن سو وقتی خیرین 30 درصد تعهد می‌دهند دولت هم متعهد تامین اعتبار مابقی می‌شود.

رخشانی با بیان اینکه ساخت مدارس سه کلاسه تا مهر تمام می‌شود، گفت: اما تکمیل مدارس 12 و 18 کلاسه به بازه زمانی 12 و 18 ماهه یا بیشتر نیاز دارد. استان شرایط خاصی دارد و جزو رتبه‌های آخر از حیث فضای آموزشی است و توجه خاصی خواهد شد.

به گفته وی 50 کانکس بارگیری شده و به استان سیستان‌وبلوچستان منتقل می‌شود تا مدارسی که بحرانی هستند در کانکس‌ها ادامه فعالیت بدهند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *