تحصیل دانش‌آموزان درگیر سیل در چادر/ نیاز ضروری ۴ منطقه به کانکس

مدیرکل آموزش وپرورش سیستان‌و‌بلوچستان از ورود آب به مدارس و غیرقابل استفاده بودن آنها خبر داد و گفت: در حال حاضر، دانش‌آموزان در چادر تحصیل می‌کنند.

تحصیل دانش‌آموزان درگیر سیل در چادر/ نیاز ضروری 4 منطقه به کانکس

حمیدرضا  رخشانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت مدارس، دانش‌آموزان و معلمان درگیر سیل در استان سیستان‌و‌بلوچستان اظهار کرد: دو گروه از مدارس را داریم، نخست مدارسی که آب وارد آنها شده و حتی در برخی مدارس تا  یک متر آب وجود دارد و مشکلاتی ایجاد شده است.

وی افزود: آب باید از طریق پمپاژ تخلیه شود و روند کار طولانی است همچنین نم‌گیری دیوارها در آینده مشکلاتی را برای دانش‌آموزان ایجاد خواهد‌ کرد بنابراین این مدارس فعلاً قابل استفاده نیستند و دانش‌آموزان در چادر تحصیل می‌کنند.

ارسال کانکس به دشتیاری، قصرقند و کنارک ضروری است

مدیرکل آموزش وپرورش استان سیستان‌و‌بلوچستان گفت: نمی‌توان به مدت طولانی دانش‌آموزان را داخل چادر نگه داشت و باید از کانکس استفاده شود، ارسال کانکس به مناطق دشتیاری، قصرقند، کنارک و بخش‌های حاشیه‌ای چابهار بسیار مهم است که درخواست کانکس را ارائه کرده‌ایم.

رخشانی ادامه‌داد: گروه دوم مدارسی هستند که آب وارد آنها نشده و آبگرفتگی اطراف مدرسه را داریم، در این مدارس دانش‌آموزان به کلاس‌های درس می‌روند.

تخریب کامل سرویس بهداشتی و سیم‌کشی برخی مدارس

وی با اشاره به اینکه مشکل عموم مردم، ورود آب در برخی مناطق به داخل منازل است و معلمان نیز با این مشکل مواجه هستند، گفت: در بخشی از مدارس، سرویس‌های بهداشتی کاملاً تخریب شده یا تاسیسات لوله‌کشی آب و سیم‌کشی برق ساختمان تخریب شده است‌ البته هنوز به  بعضی از روستاها به دلیل از بین رفتن جاده‌ و زیرساخت‌ها دسترسی نداریم اما تصور می‌کنیم در مجموع 96 مدرسه در سطح استان سیستان و بلوچستان مشکل جدی دارند که دانش‌آموزان را در چادر یا کانکس تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات دیگر افزود: با اعزام گروه کارشناسی به مناطق و شهرستان‌ها درحال برآورد شرایط به‌ویژه موضوع مهم استحکام و ضریب ایمنی ساختمان‌ها و فضاهای آموزشی هستیم.

ارسال تجهیزات آموزشی و بخاری نفتی سایر استان‌ها به بلوچستان

به گزارش تسنیم، مهراله رخشانی‌مهر‌؛ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز با ارسال نامه‌ای به مدیران کل آموزش و پرورش 4 درخواست کمک به استان‌های درگیر سیل جنوب شرق کشور را مطرح کرد که بدین شرح است: 

1. اهدا و ارسال بخاری‌های نفتی سالم مازاد “پرتابل” مدارس که در فرآیند استانداردسازی سیستم گرمایشی از مدار خارج شده‌اند برای استفاده مردم آسیب‌دیده  از سیل.

2. ارسال تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی برای استفاده دانش‌آموزان مدارس مناطق سیل‌زده.

3. کمک و یاری در انجام تعمیرات مدارس آسیب‌دیده نیازمند تعمیرات اساسی.

4.کمک به تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و موتورخانه‌های آسیب دیده”.

همچمین فریبرز حمیدی؛ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان‌وبلوچستان گفته بود: وزیرآموزش و پرورش با هدف رصد مشکلات ناشی از سیل و امدادرسانی به مدارس درگیر دستور تشکیل کمیته مدیریت بحران درآموزش و پرورش را صادر کرد همچنین تمام  مدارس، اردوگاه‌ها، اماکن و نمازخانه‌های آموزش و پرورش در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *