کاهش استحکام مدارس فرسوده بر اثر سیل اخیر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: سیل باعث کاهش استحکام مدارس قدیمی در استان‌های درگیر شده است و کانکس جایگزین مدارس آسیب‌دیده می‌شود.

کاهش استحکام مدارس فرسوده بر اثر سیل اخیر

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که طی پیامی دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی را به یاری هر چه بیشتر مردم عزیز سیستان‌و‌بلوچستان و برخی نقاط جنوب شرقی کشور فراخواندند، اظهار‌ کرد: همه ما وظیفه داریم  طبق وظیفه انسانی و براساس مسئولیتی که در قبال مردم به ویژه دانش‌آموزان و آینده‌‌سازان کشور داریم، در هر حوزه‌ای که می‌توانیم به کمک هموطنان گرفتار شده در مناطق سیل‌زده بشتابیم.

وی با اشاره به ضرورت ارزیابی میدانی از میزان خسارات وارده به مدارس در سریعترین زمان ممکن گفت: علاوه بر ارزیابی کارشناسان ادارات‌کل استان‌های درگیر، تیم‌های تخصصی فنی و مهندسی برای ارزیابی و برآورد دقیق خسارات وارده به ساختمان‌های فضاهای آموزشی و همچنین کمک به خل بخشی از مشکلات مناطق درگیر سیل، به صورت گروه‎های جهادی داوطلب به این استان‌ها اعزام می‌شوند.

کاهش استحکام مدارس قدیمی بر اثر سیل

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در پی بارندگی‌های شدید اخیر در مناطق درگیر سیل، هیچ مدرسه‌ای تخریب نشده است، افزود: آسیب‌ها در حوزه فضاهای آموزشی عمدتاً نیازمند تعمیرات اساسی یا جزئی است، اما با توجه به اینکه سیل موجب از بین رفتن زیرساخت‌ها و کاهش استحکام برخی مدارس فرسوده شده است نیازمند بازسازی یا مقاوم‌سازی بسیاری از ساختمان‌های مدارس هستیم.

وی ابراز امیدواری‌کرد: با  بسیج کردن خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز که همواره به عنوان یکی از بازوان توانمند دولت در بحران‌ها همراه مردم و دولت بوده‌اند بتوان با جذب مشارکت‌های مردمی بخشی از مشکلات مدارس درگیر سیل را حل کرد.

بیشتر بخوانید

استان‌های معین به کمک مناطق سیل‌زده بیایند

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و ارسال کانکس برای مناطق محرومی که مدارسشان دچار آسیب‌های بیشتر شده است، خبر داد و تصریح‌ کرد: تمام توان مجموعه را برای کمک به استان‌های درگیر بارندگی‌های اخیر به‌کار خواهیم گرفت و در این خصوص برخی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌های کشور نیز به عنوان استان معین انتخاب خواهند شد تا روند بازسازی و ترمیم فضاهای آموزشی تسریع یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *