مدارس و اردوگاه‌‌های آموزش‌وپرورش در اختیار سیل‌‌زدگان است

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش با اشاره به ایجاد کمیته مدیریت بحران گفت: مدارس و اردوگاه‌‌های آموزش‌وپرورش در اختیار سیل‌‌زدگان است.

مدارس و اردوگاه‌‌های آموزش‌وپرورش در اختیار سیل‌‌زدگان است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ فریبرز حمیدی با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: وزیرآموزش و پرورش با هدف رصد مشکلات ناشی از سیل و امدادرسانی به مدارس درگیر دستور تشکیل کمیته مدیریت بحران درآموزش و پرورش را صادر کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی نظام تعلیم و تربیت با هماهنگی و همراهی ستادهای بحران و شورای تأمین، حفظ جان دانش‌آموزان را در اولویت قرار می‌دهد و تمام تلاش خود را در امداد‌رسانی به دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده‌های آنان به کار خواهد گرفت.

مدارس و اردوگاه‌‌های آموزش‌وپرورش در اختیار سیل‌‌زدگان

حمیدی  تصریح‌کرد: مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با حضور در ستاد بحران استان و با هماهنگی استاندار در حال ساماندهی امور است و در این راستا تمام  مدارس، اردوگاه‌ها، اماکن و نمازخانه‌های آموزش و پرورش در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفته است.

وی ادامه‌داد: با دستور وزیرآموزش‌و پرورش استان‌های البرز، شهر تهران، کرمانشاه، خراسان رضوی و مازندران به عنوان استان‌های معین و امدادرسان در سیل سیستان و بلوچستان با هدف کمک‌رسانی بهتر به مردم منطقه تعیین ومعاونت پرورشی وفرهنگی کار هماهنگی بین وزارتخانه و استان را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌و‌پرورش خاطرنشان‌کرد: در راستای لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج همه مردم و همه امکانات برای کمک به مردم سیل‌زده، آموزش و پرورش طرح ملی “سیل مهربانی همکلاسی‌ها” را با مشارکت و هم‌افزایی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله پیشتازان سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان هلال احمر و شوراهای دانش آموزی در روز سه‌شنبه اول بهمن ماه در مدارس سراسر کشور برگزار می‌کند.

حمیدی افزود: فرآیند بازسازی و نوسازی مدارس به محض پایداری شرایط انجام می‌شود همچنین در صورت لزوم از فضاهای آموزشی جایگزین مانند کانکس استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل، ستاد امداد فرهنگیان در اداره کل آموزش و پرورش سیستان‌و‌بلوچستان تشکیل و اقلام مورد نیاز اولیه را جمع آوری و در اختیار هلال احمر و ستاد اسکان سیل‌زدگان قرار دادند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموز‌ش‌وپرورش ادامه‌ داد: مجموعه آموزش‌و‌پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تمام تلاش خود را برای امدادرسانی به سیل‌زدگان به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *