پزشک البرزی ۱۱۰ مدرسه در کشور می سازد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز اعلام کرد که دکتر محمدرضا اسپرورین از خیرین البرز ساخت ۱۱۰ مدرسه را در مناطق محروم کشور برعهده گرفت.

محمد دلاوریان روز دوشنبه با بیان اینکه  به تازگی تفاهم نامه ساخت این ۱۱۰ مدرسه در وزارت آموزش و پرورش امضا شده است، خاطرنشان کرد: این  فضاهای آموزشی با همکاری سازمان نوسازی مدارس در ۱۱۰ منطقه محروم  کشور با استفاده از آخرین استانداردها و فناوری روز ساخته می‌شود.

با  ساخت این مدارس بیش از هفت هزار دانش آموز از فضای مناسب و ایمن تحصیلی برخوردار می شوند.
دلاوریان  با بیان اینکه این پزشک نیکوکار  البرزی عضوهیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و ریاست مجمع خیرین استان البرز عهده دار است ، گفت:  مجمع خیرین مدرسه ساز البرز  به دلیل جذب کمک های بیشتر و انجام تعهدات  خود سال گذشته رتبه سوم کشوری  را  کسب کرد.
وی یادآورشد: تاکنون خیرین مدرسه ساز در تکمیل پروژه های آموزشی نمیه تمام و ساخت کلاس های درس در مناطق پر جمعیت این استان موفق عمل کرده اند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز افزود: فضای آموزشی و نیروی انسانی از شاخص های اصلی تعلیم و تربیت به شمار می رود که در البرز نیاز به توجه ویژه ای دارد.
دلاوریان عنوان کرد: استان البرز با جمعیت دانش آموزی ۵۰۰ هزار نفر با کمبود فضای آموزشی روبرو است به گونه ای که بیشترین تراکم دانش آموزی کشور را در کلاس های درس این استان می توان دید.
وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز در این استان در قالب ۹ جشنواره ۱۸۰ میلیارد تومان متعهد شدند که ۱۷۰ میلیارد تومان آن برای ساخت مدرسه تحقق یافت.
دلاوریان  تاکید کرد: هر مدرسه ای که ۳۰ درصد هزینه آن به صورت خیری تامین شود، ۷۰ درصد مابقی هزینه تکمیل آن از محل اعتبارات ملی تامین می شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *